Prvá prezentácia dnešného „Apple Special Event“ patrila očakávanej online službe – Apple News+, ktorá sa odvíja od klasickej služby Apple News, ktorá je veľmi populárna (nie u nás). Za všetko hovorí fakt, že za jeden mesiac si používatelia tejto služby prečítajú až 5 miliárd rôznych článkov.

Apple túto online platformu rozšíril, pridal nový, zaujímavý a prémiový obsah a vizuálne ju zatraktívnil. Apple News+ je aplikácia, v ktorej bude združených viac ako 300 magazínov rôzneho žánru a obsahu, aby si každý používateľ našiel to svoje. V ponuke budú rôzne magazíny, ako napr. The New Yorker, Fortune, Voque, The Wall Street Journal a mnoho ďalších.

Aplikácia je veľmi pekne spracovaná, pričom ponúka extrémne veľa textového obsahu, ktorý je doplnený o množstvo exkluzívnych fotografií. Prémiový obsah ponúkne novinky zo sveta športu, zahraničnej politiky, prírody, rôzne zaujímavé príbehy a pod. Jediná aplikácia združuje všetky obľúbené magazíny a noviny, ktoré tu nájdete v digitalizovanej forme. Tim Cook povedal, že ak by ste si chceli objednať predplatné všetkých magazínov, ktoré Apple News+ ponúka, tak by ste za ne zaplatili viac ako 8000 USD. V podaní Apple News+ vás to vyjde „iba“ 9,99 USD mesačne, pričom tento obsah môžete zdieľať s celou rodinou, bez ďalších poplatkov. To je dobrá správa! Prvý mesiac bude táto služba úplne zadarmo, aby sa s ňou používatelia mohli oboznámiť.

Veľkou výhodou je dokonalá optimalizácia obsahu pre všetky Apple zariadenia – od iPhonu, cez iPad, až po MacBook a iMac, pričom na každom zariadení uvidíte exkluzívne prispôsobený obraz, aby ste z neho mali čo najväčší zážitok. Treba uznať, že optimalizovať Apple vie. Hovorilo sa aj o reklamách, ktoré ak sa objavia, tak vás nebudú môcť sledovať, resp. odčítavať dáta o tom, čo sledujete a pod. na základe čoho by vám boli ponúkané iné reklamy na ďalšie ponuky a pod. – skrátka, obdobné blokovanie reklám, ako využíva Safari.

Nová služba, resp. aplikácia je dostupná od dnešného dňa– ale iba v Spojených Štátoch a Kanade, škoda. Tim Cook hovoril, že neskôr na jeseň expanduje do Austrálie a Európy, pričom prvou krajinou, kde bude dostupná, bude Spojené Kráľovstvo (UK). Ťažko povedať, kedy a či vôbec bude táto novinka dostupná aj u nás a či bude obsahovať lokálny obsah – napr. skvelý magazín TOUCHIT :). Keď sa s dostupnosťou tejto služby niečo zmení, tak vás budeme určite informovať.

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE