Nová Aprilia SXR 50 je jedným z mála skútrov tejto kubatúry, ktorý ponúka komfort, funkčnosť a výbavu typickú pre skútre vyššej triedy.
Okrem toho si zachováva tradičnú ovládateľnosť, obratnosť a typický športový vzhľad. SXR 50 poháňa štvortaktný 1-valcový motor s objemom 50 cm3 spĺňajúci normu Euro 5, ktorý je tichý, no zároveň pružný pri typickom mestskom jazdnom štýle, ktorý je charakteristický častými zastávkami a rozjazdmi. Výhodou má byť aj nízka spotreba paliva.
Dizajn Aprilie SXR 50 je veľmi podarený – prednej časti dominuje veľká kapotáž s LED svetlometom uprostred. Duálny svetlomet je vo zvislej osi rozdelený tretím prvkom a jasne tak odkazuje na dizajn trojitého svetla, používaného v rámci športových motocykloch Aprilia. V prednom svetlomete sú zabudované LED svetlá denného svietenia i smerovky. Vysoké riadidlá a plexištít zabudovaný do prednej kapotáže dodávajú motocyklu vzhľad väčšieho GT skútra a zároveň zaisťujú pohodlnú jazdnú pozíciu a ochranu jazdca.
Vodič má k dispozícii veľký a plne digitálny LCD prístrojový panel, ktorý kombinuje – digitálny tachometer, otáčkomer, celkové a denné počítadlo kilometrov, ukazovateľ teploty okolia, digitálne hodiny a množstvo ďalších informácií, ktoré prislúchajú informačnému systému (najvyššiu rýchlosť, priemernú rýchlosť, okamžitú spotrebu, priemernú spotrebu, napätie akumulátora, stav dobíjania a pod.) Systém konektivity – Aprilia MIA, ktorý je dostupný ako voliteľné príslušenstvo, umožňuje prepojenie motocykla s telefónom cez Bluetooth a využitie ďalšieho potenciálu digitálneho prístrojového panelu. Táto výbava je v segmente malých skútrov novinkou.
Strednú časť skútra charakterizuje rovná podlaha, na ktorej je dostatok miesta pre nohy jazdca + sa hodí aj na prevážanie malých batožín. Spolujazdec si môže nohy položiť na sklápacie stupačky. Sedlo je vyhotovené tak, aby poskytovalo maximálny komfort a dostatočnú voľnosť pohybu aj pri jazde vo dvojici. Má dĺžku 850 mm, výška od zeme je 775 mm a určite zaujme aj jeho dvojité prešívanie. Pod sedadlom je relatívne veľký úložný priestor s objemom 20 litrov, ktorý je vybavený vnútorným osvetlením a zmestí sa doň väčšia prilba. Prepravnú kapacitu zvyšuje aj praktický nosič batožín s integrovanými úchopmi pre spolujazdca, priehradka v prednej kapotáži s USB zásuvkou na dobíjanie mobilných zariadení a vyťahovací háčik na tašku.
Zadnú časť novinky definujú pekné LED svetlá a celkový športový dizajn dotvárajú 12“ hliníkové/päťlúčové disky. Aprilia SXR 50 je v ponuke v štyroch farebných prevedeniach: základ tvorí Essence White a Instinctive Grey. Športovejšie ladený výzor ponúknu prevedenia Power Red a Enigma Black.
Aprilia SXR je vybavená moderným štvortaktným motorom s objemom 50 cm3 (i-get séria) so vstrekovaním paliva, homologizáciou Euro 5 a trojventilovým rozvodom. Tento 1-valec je výsledkom vývoja zameraného na maximálnu kvalitu a spoľahlivosť, rovnako ako na zníženie spotreby a emisií v záujme ekonomickej prevádzky a rešpektu k životnému prostrediu v mestách. Dojazd by mal byť na úrovni +/- 40 km na jeden liter paliva, podľa metodiky WMTC. Efektívny systém vstrekovania má osemdierový injektor, ktorý rozprašuje palivo pre optimálne spaľovanie a pomáha akcelerácii z nízkych otáčok, ktorá sa prejavuje rýchlou odozvou na plyn. Pohonná jednotka vydáva minimálny mechanický hluk vďaka konštrukcii prevodovky.
Rám motocyklu tvorí pevná kolísková konštrukcia vyrobená z oceľových trubiek a plechových výliskov, ktorej tuhosť sa prejavuje najmä ovládateľnosťou a jazdnou stabilitou na úrovni skútra vyššej kategórie. Predné koleso vedie teleskopická hydraulická vidlica, zatiaľ čo vzadu pracuje centrálny tlmič, nastaviteľný v piatich polohách, takže sa motocykel môže jednoducho prispôsobiť jazde vo dvojici. 12” disky majú obuté pneumatiky s rozmerom 120/70, ktoré zaručujú dobrú priľnavosť a stabilitu bez zníženia obratnosti. Brzdový systém je zložený z 220 mm prednej kotúčovej brzdy s dvojpiestikovým strmeňom a zadnej bubnovej brzdy s priemerom 140 mm.
V ponuke je aj rôzne príslušenstvo. Kapacitu úložného priestoru pod sedlom je možné navýšiť pomocou 32 litrového zadného kufra, do ktorého sa vojde ďalšia väčšia prilba. Opierka rovnakej farby a z rovnakého materiálu ako sedadlo sa dá zakúpiť samostatne. Ďalším doplnkom je väčší a účinnejší plexištít, protišmyková gumová podložka na podlahu alebo praktický bočný stojan. Do chladnejšieho počasia sa môže hodiť rýchloupínacia pokrývka na nohy, ktorá vďaka špeciálnemu systému pevne drží tvar a zaručuje tak maximálnu ochranu.
Cena pre slovenský trh je stanovená na 2499 eur (prvé kusy budú k dispozícii v júni 2021).
Zdroj: Aprilia / Faber Moto
Prečítajte si aj:
Mitsubishi L200 Mountain Sherpa: Vyberte sa kdekoľvek a kedykoľvek