Na výstave MWC sme boli aj na stánku spoločnosti Atos. Zistili sme, ako je o to s chatbotom, ktorý využíva umelú inteligenciu, rovnako sme si pozreli aj spoluprácu s firmou Coca Cola pri prezentovaní nápojov v inteligentnej chladničke.
Chatbot
Spoločnosť Atos spolu s partnerom Google Cloud oznámila zmluvu s T-Mobile NL (Holandsko) o dodaní nového škálovateľného modulu, ktorý využíva technológiu umelej inteligencie (AI) ako súčasť plánu digitálnej transformácie telekomunikačnej spoločnosti. Spolu s poznatkami a skúsenosťami spoločnosti Atos a technológiami AI a ML od Google Cloud tento viackanálový chatbot zjednoduší zákaznícke otázky, zvýši spokojnosť zákazníkov a zníži náklady.
Spoločnosť Atos úzko spolupracovala s firmou T-Mobile NL a vytvorila nový chatbot, pričom poskytla riešenie šité na mieru so splnením špecifických požiadaviek. Chatbot bude prepojený s webovými stránkami zákazníkov spoločnosti T-Mobile NL a so sociálnymi médiami, ako aj so zákazníckymi a produktovými databázami.
Na základe úspešného projektu chatbota, ktorý sa uskutočnil už v novembri minulého roka teraz nová zmluva prináša možnosť vytvorenia chatbotu s plánom ho ďalej rozvíjať prostredníctvom AI. Cieľom je vytvoriť moderný, osobnejší, intuitívny zážitok v oblasti starostlivosti o zákazníka a rýchlejšie pochopenie údajov o zákazníkoch.
Táto zmluva predstavuje jednu z mnohých oblastí, ktoré spoločnosť Atos zabezpečuje vo svojom globálnom partnerstve so službou Google Cloud.
Vystavenie nápojov v inteligentnej chladničke
Spoločnosť Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC) predstavila prvé masové nasadenie riešenia Atos Codex Connected Cooler. Ide o prvú aplikáciu Atos Codex pre maloobchod – službu firmy Atos na plne prepojený ekosystém na trhoch s maloobchodným a spotrebným tovarom.
Spoločnosť Atos oznámila nadnárodnú zmluvu s Coca-Cola HBC, ktorá je jedným z najväčších plničov fľašiek na svete pre firmu The Coca-Cola Company. Tá podniká napr. v 28 krajinách Európy vrátane Slovenska a má 595 miliónov zákazníkov. V rámci novej zmluvy spoločnosť Atos poskytne služby CTO pre Coca-Cola HBC Connected Cooler – prepojenú chladničku. Vyberiete si nápoj z obsahu chladničky a okamžite dostane informáciu o nutnom doplnení fľašky, aby bola prezentácia tovaru dokonalá. Takto sa dá získať aj cenný prehľad o správaní spotrebiteľov a maloobchodnom predaji, súčasne pomáha zlepšovať prevádzkovú efektivitu a zvyšovať tržby. Pri každom otvorení a zatvorení dverí sa pritom odfotografuje vnútorný priestor a porovná sa s tým, ako je to predpísané od výrobcu.
Prepojenie údajov chladničky do cenných obchodných informácií
Umiestňovanie takýchto chladničiek na trh je základným kameňom stratégie digitálneho podnikania spoločnosti The Coca-Cola System. Coca-Cola HBC bude neskôr prevádzkovať až 1,6 milióna chladničiek a s Atosom spolupracuje na zavedení riešenia Atos Codex Connected Cooler.
Už do konca roka 2018 bude k dispozícii prvých 300 000 chladničiek. Toto riešenie umožní spoločnosti Coca-Cola HBC prístup k obrovským množstvám predajných údajov vrátane umiestnenia chladničky a jej dostupnosti, aktuálnej teplote, úrovni zásob, správneho umiestňovania produktov, správania sa zákazníkov a trendoch. Toto komplexné riešenie umožní spoločnosti Coca-Cola HBC spojiť, zhromažďovať a spravovať údaje z pripojených chladničiek vo všetkých 28 krajinách.
Inteligentné chladničky umožňujú aj interakciu v lokálnom okolí s používaním mobilných aplikácií a umožňujú komunikovať so zákazníkmi v reálnom čase. To prináša pridanú hodnotu s na mieru prispôsobenými ponukami a propagáciami tovarov v chladničke. Ide o dobrý príklad digitálneho predaja.
Atos Codex Connected Cooler riešenie v skutočnosti predstavuje internet vecí (IoT). Použitím existujúcich snímačov chladničiek či inštaláciou nových, vytvára bezpečné sieťové pripojenie k platforme IoT na báze cloudu. To vytvára základ pre analýzu dát v reálnom čase. Atos riadi celý projekt pomocou technológií Atos Codex IoT. Riešenie Connected Cooler tak poskytuje flexibilnú, škálovateľnú a bezpečnú podporu v celom reťazci.