Má sa to však zmeniť, sľubuje výrobca prémiových automobilov z Ingolstadtu.

Ak sa obzrieme späť, tak od približne polovice 90. rokov 20. storočia znamenala značka Audi nekompromisnú kvalitu spracovania a materiálov ako takmer žiadna iná značka. Aj tento fakt položil základ pre jej vzostup z trochu krehko vyzerajúcej šedej myši na prémiového výrobcu, ktorý sa čiastočne dokáže vyrovnať Mercedesu alebo BMW.

Avšak, v poslednej dobe začala kvalita v tejto automobilke upadať, predovšetkým v interiéroch, kde sa používajú lacné materiály. Nedávny chaos vo vedení Audi viedol k značným oneskoreniam pri uvádzaní životne dôležitých nových modelov. Následne sa to upokojilo a len v uplynulom roku bolo na trh uvedených šesť nových modelov: A6 E-Tron, Q6 E-Tron, A5 sedan, A5 Avant, Q5 SUV a Q5 Sportback . Okrem toho sa už o pár týždňov predstaví aj veľmi dôležitý model – A6 Avant so spaľovacími motormi. 

Jeden problém sa čiastočne vyriešil, no zároveň sa ukázal ďalší. Kvalita materiálov použitých v interiéroch modelov A6 E-Tron , Q5, ale aj ďalších modelov Audi je v niektorých prípadoch veľkým sklamaním. V praxi nejde ani tak o to, čo vidíte na prvý pohľad, to je relatívne v poriadku. Problémom je to, z čoho sú jednotlivé diely interiéru vyrobené a kde všade sú použité lacné plasty – toto pred pár rokmi v zostave Audi neexistovalo. Tvrdý plast na paneloch dverí a palubnej doske je extrémne jednoduchý a jeho životnosť asi nebude príliš dlhá. Ako budú tieto autá vyzerať o 5 – 6 rokov?

Dobrou správou ale je, že predstavitelia tejto značky si daný problém uvedomujú a priznali, že kvalita zásadne upadla. Oscar da Silva Martins, vedúci produktovej a technologickej komunikácie v Audi, bol na jednom podujatí, kde sa predstavovalo nové Audi Q5 nezvyčajne otvorený vo svojej sebakritike a na otázku prítomným novinárom povedal: „V minulosti sme boli určite lepší, pokiaľ ide o kvalitu, ale znova sa tam dostaneme. Dodal, že nároky zákazníkov a médií na kvalitu Audi boli možno mierne podcenené.“ Okrem toho aj ďalší predstavitelia Audi vyjadrili vyhliadky na zlepšenie v tejto oblasti v blízkej budúcnosti.

„Vývojári a inžinieri vo svojich kruhoch tvrdia, že neustále sprísňovanie emisných noriem, bezpečnosti pri nárazoch, kybernetickej bezpečnosti a pod. má extrémny vplyv na náklady na vývoj a že to treba kompenzovať inde.“

Dodajme, že s kvalitou interiérových materiálov na tom nie je zle iba Audi, napríklad aj taký Mercedes išiel za posledné roky s kvalitou použitých materiálov výrazne dole, no prísľub na zlepšenie od tejto značky zatiaľ neprišiel. BMW sa poučilo v roku 2010 s vtedy novým modelom rady 3 (F30), ktorým dosiahlo kvalitatívne dno a od tej doby sa to podstatne zlepšilo. Prémioví výrobcovia by na takéto veľmi podstatne detaily mali dbať vždy, najmä teda s ohľadom na to, za aké ceny sa ich automobily predávajú.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.