Na CESe majú netradičné produkty nielen firmy z USA. Krajina, ktorá má obyčajne najviac takýchto nápadov je prekvapivo Francúzsko.

Hybridná doba

Francúzi celkom riešili epidémiu COVID-19 a dodnes sú tu miesta, kde sa musí nosiť rúško. Skyted je však iný príbeh, je to rúško, ktoré je zrodené do postcovidovej doby. To je doba hybridná, keď ľudia robia kdekoľvek – v kaviarni, na letisku, v MHD alebo len tak na chodníku. A riešia pritom otázky súvisiace so stratégiou firmy, často takto riešia aj obchodnú politiku.

Skyted
Mítingy na diaľku

Jednoduchý únik informácií

Nie je nie je nič jednoduchšie pre konkurenciu ako sledovať takto fungujúceho manažéra a buď dobre počúvať alebo odčítavať z pier. Je potom jedno, že vaša ďalšia komunikácia od telefónu k vášmu biznis partnerovi je šifrovaná, minimálne polovicu komunikácie prezrádzate len tým, že pracujete na verejnosti. Takto sa môžu dostať do nepovolaných rúk informácie, ktoré majú cenu zlata.

Skyted
Práca v taxíku

Má vysokú účinnosť

Skyted je teda maska na tvár, ktorá jednak účinne bráni proti chorobe COVID-19, je ale zároveň aj maska, chrániaca pred únikom informácií. Podľa vývojárov má až 80 % účinnosť a nikto vo vzdialenosti 5 cm od vás nemá možnosť odpočúvať vašu komunikáciu a tiež sa nedá odčítavať z pier. Mikrofón vo vnútri je založený na snímaní vibrácií tvárových kostí a masku si teda postačí nasadiť na seba.

Stephane Hersen, CEO Skyted
Stephane Hersen, CEO Skyted s maskou

Výroba v budúcom roku

Výroba sa má spustiť v budúcom roku a cena najviac vybavenej verzie aj s vlastným šifrovaním komunikácie je okolo 399 eur. Maska má byť najprv dostupná na trhu v Severnej Amerike a v Európe.

Okrem tejto masky firma plánuje aj podobný princíp doplnený o okuliare pre virtuálnu realitu.

Zdroje: CES, Skyted

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.