V tomto roku oslavuje Lexus desiate výročie série športových modelov označených písmenom F. Okrúhle jubileum je príležitosťou premýšľať o ďalšej budúcnosti vozidiel z tejto línie. Zástupcovia spoločnosti zdôrazňujú, že séria F je mimoriadne dôležitá a najvýkonnejšie Lexusy môžu byť v budúcnosti ešte dynamickejšie vďaka použitiu hybridných technológií.
Športové možnosti hybridného pohonu
V minulosti bol hybridný pohon spájaný výlučne s ekonomickými a ekologickými vozidlami na každodenné použitie. V súčasnosti táto technológia nachádza čoraz širšie použitie v športových automobiloch a motoristických športoch. Práve o možnostiach využitia hybridného pohonu v týchto oblastiach hovorila pre portál Car Advice Chika Kako, výkonná viceprezidentka spoločnosti Lexus International:
„Myslím si, že všetci vždy vnímali hybridné modely Lexusu iba cez úsporu paliva, ale v ďalšom vývoji by sme chceli sústrediť väčšiu pozornosť na kvalitu tohto pohonu a sústrediť sa na zdôraznenie dynamiky a športového charakteru, ktoré ponúka hybridná technológia. Chceme využiť výkon a športové prednosti hybridného pohonu. Samozrejme, nemôžeme povedať, čo bude ďalej.”
Lexus hľadá riešenia
Inžinieri spoločnosti Lexus majú na čom stavať. Takmer všetky modely japonskej značky sú dostupné aj vo verziach s hybridným pohonom a takýto systém možno nájsť aj v športových kupé LC a RC. Lexus pri tom može využiť pomoc sesterskej Toyoty a tímu Toyota Gazoo Racing, ktorí už majú osvedčené pretekárske vozidlo založené na hybridnej technológii – TS050 Hybrid. Práve s týmto autom vyhrala Toyota posledný ročník legendárnych pretekov 24h Le Mans.
Séria F je dôležitá
K téme budúcnosti série F sa pred časom vyjadril aj prezident Lexusu Yoshihiro Sawa. Podľa jeho názoru je línia športových modelov pre značku veľmi dôležitá a reprezentuje výnimočný prístup Lexusu k vývoju športových modelov.
„Jedným z riešení môže byť pretekárske vozidlo GT, ktoré by mohlo byť hybridom s elektromotorom a výkonnou spaľovacou jednotkou a poskytne iný zážitok z jazdy. Nedržíme sa V-osmičiek, V-desiatok ani motoru twin-turbo. Sú dôležité, ale my hľadíme do budúcnosti. Hľadáme cesty, ktoré nás spoja s nasledujúcou érou,” vyjadril sa prezident Lexusu.
Ďalšie športiaky
O vývoji modelového radu Lexus F svedčia nielen vyjadrenia predstaviteľov značky, ale aj informácie, ktoré prenikajú do médií. Hovoria o prácach na konkrétnych modeloch. Už teraz vieme, že Lexus pracuje na okruhovej a cestnej verzii modelu RC F – RC F GT. Spotterom sa nedávno podarilo zachytiť auto počas testov na okruhu Nürburgring. Automobil sa vyznačuje dodatočnými prívodmi vzduchu a výrazným zadným spojlerom, má byť ľahší a má väčšie brzdy. Ako pohon športového Lexusu RC F GT pravdepodobne poslúži známy, päťlitrový konvenčný motor V8, ktorého výkon bude pravdepodobne vyšší.
Japonská značka pracuje aj na extrémnejšom bratovi vlajkového kupé LC. Podľa dostupných informácií má byť Lexus LC F poháňaný motorom s výkonom viac ako 600 koní. Doteraz sa však hovorilo výlučne o spaľovacích motoroch. Je ale možné, že Lexus sa rozhodne vytvoriť dva varianty pohonu – hybridný a spaľovací – tak ako to bolo v prípade štandardného modelu modelu LC.