Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Technologická spoločnosť Trustmatic sa nedávno dostala do povedomia odhalením sofistikovaného pokusu o podvod s cieľom zamestnať falošných kandidátov v českej IT firme. Dnes prechádza do nových rúk – získal ju druhý najrýchlejšie rastúci startup v Kanade – Certn. Akvizíciou Trustmatic rozširuje svoje služby v rámci digitálneho overovania identity a zároveň posilňuje svoje postavenie globálneho lídra v oblasti background skríningu.

Neexistuje žiadny dôvod, prečo by sme mali robiť kompromisy medzi používateľským zážitkom a bezpečnosťou. Táto akvizícia zapadá do našej misie poskytovať rýchlejšie a jednoduchšie služby v oblasti skríningu. Inovatívna technológia, ktorú prináša Trustmatic, ide ruka v ruke s našimi existujúcimi službami a pomôže nám lepšie obsluhovať klientov, obzvlášť vo finančnom sektore, vysvetľuje CEO spoločnosti Certn, Andrew McLeod.

Certn sa dlhodobo zameriava na komplexné background skríningy a priebežné monitorovanie rizík u zamestnancov a dodávateľov po celom svete. Využíva pritom umelú inteligenciu a strojové učenie a poskytuje služby v rámci overovania identity, poznávania svojho zákazníka (KYC) a boja proti praniu špinavých peňazí.

Na overenie identity už stačí pár sekúnd

Trustmatic vzbudzuje pozornosť technologickými riešeniami, ktoré zabezpečujú mimoriadne rýchly a presný proces overenia identity. Využíva na to pokročilú formu umelej inteligencie a biometrické algoritmy, ktoré umožňujú používateľom overiť svoju identitu do niekoľkých sekúnd iba na základe dokladu totožnosti a fotky tváre, pričom zachováva vysokú úroveň zabezpečenia.

Za tri krátke roky sme vytvorili tím odborníkov na overovanie identity a pomohli sme ochrániť podniky na celom svete pred zločinmi súvisiacimi s krádežou identity, pričom sme zároveň ponúkli plynulý používateľský zážitok. Spojenie so spol. Certn je ďalším krokom na našej misii poskytovať najbezpečnejšiu a najjednoduchšiu technológiu na overovanie identity na svete, zdôrazňuje Donal Greene, zakladateľ a CEO spoločnosti Trustmatic.

Na poli overovania identity je Trustmatic rýchlo rastúcim hráčom. Bratislavský startup s medzinárodným tímom už pomáha klientom v desiatich krajinách odhaľovať sofistikované digitálne útoky a podvody súvisiace s krádežou alebo falšovaním totožnosti. Jeho plne automatizované služby zároveň pomáhajú firmám s plynulým náborom zákazníkov na ich digitálne platformy.

Upevnenie globálnej pozície

Výrazným rastom prechádza aj Certn. V druhom investičnom kole doň kreditná agentúra EDC vložila 30 miliónov dolárov, čím sa celková hodnota investícií do spoločnosti dostala na úroveň 114 miliónov dolárov. Finančná injekcia prišla po sérii rekordných nárastov tržieb, ktoré od roku 2018 do 2022 vzrástli o viac ako 6 000 percent. Certn sa tak podľa programu Deloitte Canada’s Technology Fast 50™ stal druhou najrýchlejšie rastúcou kanadskou spoločnosťou a postupne sa stáva globálnym lídrom v oblasti skríningu a digitálneho overovania identity.

Získanie Trustmaticu predstavuje strategický krok, ktorý má Certnu priniesť upevnenie pozície na trhu. Zároveň pomôže spoločnosti naplniť svoj cieľ vytvoriť globálnu sieť overiteľných povolení. Plánuje pritom zachovať značku a skúsený tím spoločnosti Trustmatic, ktorý má pri rozširovaní služieb Certnu zohrávať kľúčovú rolu.

Rastúce hrozby, rastúci trh

Akvizícia Trustmaticu rozširuje schopnosti spoločnosti Certn v oblasti KYC pre rastúcu zákaznícku základňu. Trend rastu súvisí s vlnou digitálnej transformácie a čoraz väčším tlakom zákazníkov na plne digitálne procesy. Výsledkom je očakávanie, že trh s digitálnym overovaním totožnosti dosiahne do roku 2033 hodnotu 163,5 miliardy eur, pričom v roku 2021 sa odhadovala na 7 miliárd eur. Masívny nárast hodnoty trhu odzrkadľuje čoraz sofistikovanejšie hrozby, ktorým čelia firmy v digitálnom priestore. Trustmatic nedávno odhalil pokus o kyberútok z Číny. Podvodníci pri ňom využili umelú inteligenciu a technológiu deepfake so zámerom zamestnať v českej IT firme falošného kandidáta. Nový typ útoku zdôrazňuje rastúci význam dôvery v digitálnom vzťahu medzi firmami a ich zákazníkmi a potrebu riešení na overovanie totožnosti v dobe, keď sa kybernetické hrozby stávajú stále komplexnejšími.

Značky: