Podľa slov predstaviteľov tejto značky jednoznačne áno. Výroba v Číne a následný vývoz automobilov do EÚ sa systematicky navyšuje, no stále to nepostačuje, a preto sa rozhodol čínsky gigant výrobu nových automobilov lokalizovať priamo v EÚ. 

Konkrétne u našich južných susedov. Spoločnosť BYD oficiálne oznámila, že novú a zároveň prvú ultramodernú továreň na elektromobily postaví v maďarskom Szegede. Aktuálne má BYD v rámci Európy v ponuke päť modelov (Han, Tang, Atto 3, Seal, Dolphin), ktoré majú v roku 2024 doplniť ďalšie 3 modely. Tieto automobily sú oficiálne predávané v 19 krajinách EÚ s 230 maloobchodnými predajňami. 

BYD Factory
BYD Factory

Čo sa týka Maďarska, tak výber tejto krajiny pre novú a zároveň obrovskú investíciu nie je až takým prekvapením. Spoločnosť BYD v tejto krajine už vyrábala autobusy a rovnako tak je známe, že Maďarsko v poslednej dobe prilákalo viacero zaujímavých investícií súvisiacich s elektromobilitou, čo hovorí o silnej konkurenčnej pozícii v rámci EÚ. 

BYD bude novú továreň v Maďarsku stavať vo fázach, pričom sa, pochopiteľne, očakáva aj veľmi zaujímavý nárast nových pracovných miest a príležitostí, čo zásadne podporí miestu ekonomiku a zároveň aj miestne dodávateľské reťazce. Spomenúť treba aj ďalší dôležitý fakt – BYD sa chce striktne a v čo najväčšej miere držať svojho overeného dodávateľského reťazca, čo naznačuje ďalšie možné investície do špecializovaných fabrík na výrobu dielov a komponentov.

BYD Han
BYD Han

Zástupcovia spoločnosti tvrdia, že nová továreň na výrobu elektrických áut bude prvou svojho druhu, ktorú postaví čínska automobilová spoločnosť v Európe. „Nový výrobný závod bude zahŕňať najpokročilejšiu globálnu technológiu a vysoko automatizované výrobné procesy s cieľom vytvárať špičkové elektrické vozidlá. Očakáva sa, že výstavba tohto výrobného centra bude mať pozitívny vplyv na miestnu ekonomiku podporou technologickej výmeny a inovácií medzi Čínou a Maďarskom.“

Podľa doposiaľ dostupných informácií sa predpokladá, že nový závod bude zameraný výlučne na elektrické autá. Ide o čisto praktický dôvod, nakoľko EÚ sa zásadne odkláňa od produkcie automobilov so spaľovacími jednotkami, čo je veľká škoda a zároveň to môže byť extrémne kontraproduktívne.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj: 

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté