Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Google Assistent, Alexa, Cortana či Siri, to všetko sú hlasoví asistenti, s ktorými už možno máte skúsenosť aj vy.

Vo svete, ale aj u nás postupne stúpa počet ich pravidelných používateľov a spolu s nimi pochopiteľne narastá aj objem hlasového vyhľadávania. V zhone bežných dní, za volantom auta či kedykoľvek, kedy nemáte možnosť ťukať do klávesnice, je hlasové vyhľadávanie veľmi užitočným nástrojom. Ako by ste naň mali pripraviť svoj web?

Tvorba webstránok je komplexným súborom rôznych činností, od samotnej prípravy webu, cez grafiku, testovanie až po optimalizáciu. Ako v každej inej oblasti, aj webové stránky podliehajú určitým módnym trendom, ktoré vyplývajú z používania nových technológií a zmien v správaní a návykoch webových návštevníkov. Medzi nastupujúce trendy môžeme smelo zaradiť aj hlasové vyhľadávanie, ktorých využívanie podporujú zariadenia ako Google Home, Apple HomePod či stále rozšírenejšie smart hodinky.

Ak máte webovú stránku a nechcete, aby vás v internetových vyhľadávačoch predbehla konkurencia, oplatí sa sledovať aktuálne SEO trendy a pravidelne vyhodnocovať výkon webu. Na zoznam plánov vylepšení by ste preto mali zaradiť jeho optimalizáciu pre hlasové vyhľadávanie. Ako na to?

Chce to trochu vynaliezavosti…

Spôsobov je hneď viacero, najväčší dôraz by ste ale mali klásť na úpravu textového obsahu. Skôr ako sa do optimalizácie pustíte, vytvorte si persóny a skúste si spraviť zoznam otázok, ktoré by vyhľadávaciemu asistentovi mohli klásť.

Pozornosť sa oplatí venovať najmä long-tailovým výrazom, pričom si treba uvedomiť, že na hlasových asistentov sa ľudia najčastejšie obracajú celými vetami a otázkami. Pripravte preto sekciu s odpoveďami na relevantné otázky začínajúce ako, čo, koľko a prečo. Zároveň nezabudnite, že otázky smerované na hlasových asistentov sú často ladené osobne, takže nevynechajte slovíčka ako „pre mňa“, „pre …“, „na … (účel)“.

Aby algoritmus vyhľadávača lepšie „pochopil“ vašu snahu, pridajte tiež dátové schémy s optimalizovaným obsahom, ktorý mu týmto spôsobom doslova naservírujete doslova ako na zlatom podnose. Omnoho viac tipov vám ponúkne SEO optimalizácia návod, ktorému sa rozhodne oplatí venovať pozornosť. Mimochodom, ak budete mať web dobre zoptimalizovaný pre hlasové vyhľadávanie, pomôže to aj vašim pozíciám v bežnom fulltextovom vyhľadávaní.