Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Cisco predstavila kľúčové novinky v oblasti tímovej spolupráce.

Prvou z nich je inovácia v oblasti cloudového volania, kde Cisco rozširuje možnosti svojej platformy Webex Teams. Ďalšie predstavené  novinky sa zameriavajú na transformáciu malých zasadacích miestností (tzv. huddle spaces), ktoré umožňujú nielen efektívnejšiu tímovú spoluprácu, ale zároveň môžu vďaka analytickým funkciám ušetriť veľké náklady pri navrhovaní podoby kancelárií.

Moderné podniky chcú presunúť telefonovanie do cloudu, nie však na úkor kvality zvuku a funkcií. Spoločnosť Cisco je už dlho lídrom na trhu zjednotenej komunikácie, či už ide o on-premise alebo hybridné modely. A ako ukazujú dáta spoločnosti Synergy Research, vďaka akvizícii spoločnosti BroadSoft sa Cisco stalo lídrom aj v cloude.

Medzi novinky v oblasti cloudového volania patria:

  • Webex Teams ako pobočková telefónna ústredňa

Teraz ide táto platforma až za hranice zjednotenej komunikácie. Nový Cisco BroadCloud Calling je telefónny systém v cloude. Má všetky výhody tradičnej podnikovej pobočkovej ústredne. Dnes je k dispozícii spolu s platformou Webex Teams prostredníctvom poskytovateľov služieb. O tomto cloudovom riešení môžeme hovoriť ako o „zjednotenej komunikácii na steroidoch“, ktorá zahŕňa hovory, konferencie a tímovú spoluprácu od jedného z najuznávanejších dodávateľov v odbore. Celý koncept je navrhnutý tak, aby zodpovedal požiadavkám firiem so 100 a viac zamestnancami.

  • Pridanie cloudového volania BroadCloud do programu Flex Plan, navyše dostupného prostredníctvom poskytovateľov služieb.

Nákup by mal byť jednoduchý a s modelom financovania Cisco Collaboration Flex skutočne je. Umožňuje podnikom platiť jednoduchý súhrnný poplatok vo forme predplatného za všetky nástroje na spoluprácu, ktoré potrebujú. Môžu si vybrať lokálnu, cloudovú alebo zmiešanú implementáciu a kedykoľvek zmeniť názor. Dnes do tohto modelu pridáva Cisco riešenie BroadCloud Calling ako novú možnosť volania. Poskytovatelia služieb teraz môžu zostaviť kompletné riešenie na spoluprácu, ktoré zjednoduší stredne veľkým a veľkým podnikom prechod do cloudu. V prvej fáze bude k dispozícii prostredníctvom šiestich poskytovateľov v USA (Sprint, West, NWN, CenturyLink, Verizon a Orange.) V ďalšej fáze pribudne globálna podpora v 19 krajinách. Okruh sa bude v nasledujúcich rokoch ďalej rozširovať. Zákazníkom budú títo poskytovatelia ponúkať sieťové služby a nástroje na spoluprácu v jednom prehľadnom balíku.

Tímová spolupráca: zasadacie miestnosti, z ktorých nechcete odísť

Veľkým trendom moderných pracovísk sú otvorené priestory (open spaces). To ale v praxi často znamená, že zamestnanci hľadajú tiché miesta, kde by sa mohli v pokoji stretnúť v malom tíme. Podľa výskumu Recon Research 2018 v súčasnosti existuje približne 25 miliónov malých konferenčných miestností (huddle spaces) – a ich počet neustále rastie. Tieto malé konferenčné miestnosti poskytujú priestor a pokoj, no často nie sú vybavené kvalitnou technikou. A práve na to sa Cisco zameriava.

Do portfólia riešení v oblasti malých zasadacích priestorov patria:

  • Webex Room Kit Mini. Riešenie je prispôsobené malým priestorom a využíva umelú inteligenciu, kamery a mikrofóny, ktoré poznáme z väčších systémov. „Prebudí sa“ pri vstupe zamestnanca do miestnosti. Prispôsobí obraz tak, aby bol každý v miestnosti viditeľný účastníkom na druhej strane linky.
  • Nové funkcie Webex Board 55. Nové funkcie zodpovedajú požiadavkám, ktoré mali zákazníci spoločnosti Cisco, ako sú zoom či posun pracovnej plochy alebo interaktívne „post-it“ bločky na ploche. Po úspešnom prijatí produktu používateľmi bol produktový rad rozšírený o ešte väčší formát 85“.
  • Webex Share. Adaptér, ktorý sa vojde do dlane a vďaka riešeniam Webex Meetings alebo Webex Teams zmení ľubovoľný televízor alebo monitor na prezentačné zariadenie bez USB adaptérov a káblov – stačí jedno kliknutie a zdieľate obrazovku.
  • Analytické funkcie a umelá inteligencia.Skutočne potrebujeme na treťom poschodí viac malých zasadacích miestností? A ak áno, dávalo by zmysel prestavať jednu veľkú konferenčnú miestnosť na niekoľko malých? Ktoré priestory sú najobľúbenejšie?“ To sú otázky, ktoré si kladie nejedna firma. Umelá inteligencia a analytické nástroje spoločnosti Cisco dokážu na také otázky odpovedať a poskytnúť dáta, ktoré firma potrebuje na správne rozhodnutia. Cisco je prakticky jediný výrobca, ktorý také funkcie poskytuje ako neoddeliteľnú súčasť svojej ponuky. Také informácie sú kľúčové pre správcov budov, ktorí doteraz nemali možnosť príslušné dáta získať. Teraz budú môcť vyjsť v ústrety používateľom a znížiť celkové náklady na firemné priestory. Diagnostické nástroje zároveň poskytujú podnikovému IT oddeleniu podrobné údaje, ktoré pomáhajú pri riešení problémov a zjednodušujú správu.
Značky: