Spoločnosť Cisco predstavila významné vylepšenia platformy Webex, ktoré ešte zjednodušia prácu na diaľku. Cisco Webex sa vzhľadom na doterajšie udalosti v tomto roku stal prioritou množstva podnikov. Cisco pri tejto platforme zaznamenáva viac ako trojnásobný nárast objemu prevádzky a preto investuje do odolnosti a rozširuje jej kapacitu po celom svete.
K predstaveným inováciám patria aj inteligentné poskytovanie informácií prostredníctvom ovládacieho centra Webex Control Hub pre jednoduchšiu IT správu, posilnenie bezpečnosti a integrácia so službou Box. Navyše je k dispozícii aj integrácia so zdravotníckym softvérom Epic, ktorý umožňuje starať sa o pacientov na diaľku bez fyzického kontaktu prostredníctvom videohovorov.
Ako dlhodobo najobľúbenejšie riešenie na trhu reaguje Webex na vývoj potrieb zákazníkov. V apríli platforma poslúžila pol miliarde ľudí, ktorí strávili konferenčnými hovormi celkom 25 miliárd minút – teda trojnásobok v porovnaní s priemernými hodnotami.
„Pomáhať zamestnancom, verejnej správe, lekárom, učiteľom a mnohým ďalším používateľom zostať bezpečne v spojení a efektívne pracovať – to je to, čo robíme. Aj pred súčasnou pandémiou patrila spoločnosť Cisco medzi najvýznamnejších svetových poskytovateľov riešení na tímovú spoluprácu a celosvetovo zabezpečovala takmer polovicu všetkých videokonferenčných hovorov. Dnes na našej platforme prebieha trojnásobný objem komunikácie v porovnaní s bežným stavom,“ hovorí Ivan Sýkora, špecialista na riešenia pre komunikáciu a spoluprácu zo spoločnosti Cisco.
Hlavné novinky:
- Vyššia kapacita – aby ste sa mohli na Webex i naďalej spoľahnúť: Webex sa stal životne dôležitým nástrojom pre nemocnice, štátne orgány, školy a podniky všetkých veľkostí. Aby sme dokázali vyhovieť nárastu dopytu a zaistiť kvalitu služieb, akú používatelia očakávajú, investovali sme do veľmi výrazného celosvetového posilnenia kapacity. Platformu Webex dnes prevádzkujeme na trojnásobku doterajšej kapacity.
- Lepšie zabezpečenie – aby ste mohli zostať bezpečne v spojení a pracovať produktívne: Bezpečnosť a ochrana súkromia sú v súvislosti s celosvetovým nárastom práce na home office ešte dôležitejšie ako doteraz. Ako najväčší poskytovateľ bezpečnostných riešení na svete kladie spoločnosť Cisco najvyšší dôraz na zabezpečenie, ochranu súkromia a transparentnosť – preto jej nástrojom na spoluprácu dôveruje 95 % firiem z rebríčka Fortune 500. Webex Meetings sme rozšírili o nové funkcie na prevenciu straty dát (DLP), uchovania informácií a elektronické zisťovanie (eDiscovery). To zaisťuje bezkonkurenčnú úroveň zabezpečenia a ochrany kompletného obsahu virtuálnych stretnutí – nahrávok, prepisov, poznámok a podobne. Ide o ďalšie prvenstvo Webex Meetings na trhu. Rozširujeme i možnosti šifrovania komunikácie o algoritmus AES 256 s režimom GCM, ktorý poskytuje silnejšiu ochranu dát a odolnosť proti neoprávnenej manipulácii.
- Nové možnosti riadenia širšieho okruhu zamestnancov, pracujúcich na diaľku a ich návratu na pracovisko: Podľa nášho nového prieskumu CIO Perspectives 2020 viac ako dve tretiny manažérov a riaditeľov označujú za najväčší problém v tejto náročnej dobe komplexnosť IT. Zaoberajú sa napríklad otázkami, ako najlepšie podporovať prácu na diaľku alebo ako najlepšie zaistiť bezpečnejšie konferenčné prostredie na pracovisku. Odpoveď na tieto otázky ponúka riadiaca centrála Cisco Webex Control Hub, ktorá poskytuje inteligentné a hneď využiteľné informácie, ktoré umožňujú podnikovému IT spravovať všetky pracovné záťaže nástrojov na spoluprácu z jednej obrazovky bez ohľadu na to, či zamestnanci pracujú z kancelárie alebo z domova. V období pandémie COVID-19 možno využiť Cisco Webex Control Hub napríklad na:
- Okamžité nasadenie hlasovej asistenčnej technológie Webex Assistant v zariadeniach pre konferenčné miestnosti. S pomocou Control Hub je to jednoduché aj v prípade tisícok zariadení. Táto technológia minimalizuje nutnosť ovládať obrazovky v zdieľaných priestoroch dotykom alebo pomocou touchpadu.
- Podrobná informovanosť o využití konferenčných miestností napríklad na účely plánovania budúceho usporiadania kancelárskych priestorov. Jednoducho zistíte, ktoré miestnosti sa využívajú najviac a môžete podľa toho zmeniť ich usporiadanie tak, aby lepšie vyhovovali vašim potrebám.
- Možnosť skúmať informácie o schôdzkach v reálnom čase a na základe toho lepšie optimalizovať kvalitu hovorov alebo zistiť, ako sa menia pracovné zvyklosti pri návrate do kancelárií.
- Analýza trendov využitia, ktorá ukáže, do akých služieb a zariadení by mala firma investovať.
- Jednoduché riešenie problémov a podpora vzdialených používateľov na zachovanie produktivity tímov.
Aby sme ešte viac zjednodušili prácu skutočne odkiaľkoľvek, po novom sme prepojili Webex Teams so službou Box, poprednou platformou na správu obsahu, ktorú celosvetovo využíva takmer 100-tisíc podnikov, vrátane 68 % firiem z rebríčka Fortune 500. Webex Teams samozrejme už disponuje jednoducho použiteľným bezpečným zdieľaním súborov. Teraz si ale zákazníci môžu zvoliť aj Box alebo nejakú z iných platforiem, s ktorými Webex Teams spolupracuje.
- Zjednodušujeme zdravotnú starostlivosť na diaľku pacientom i lekárom vďaka integrácii so systémom Epic: Telemedicína sa rýchlo stáva štandardom. Lekárom umožňuje ošetrovať pacientov bez fyzickej prítomnosti. Nové prepojenie s klinickým informačným systémom Epic umožňuje lekárom používať Webex Teams na vyšetrenie pacientov prostredníctvom videa, prechádzanie záznamov a aktualizáciu zdravotnej dokumentácie. Pacienti si nemusia nič sťahovať do svojich zariadení – jednoducho sa prihlásia vysoko zabezpečeným prístupom z internetového prehliadača a dostanú potrebnú starostlivosť. V systéme Epic má vedenú zdravotnú dokumentáciu viac ako 250 miliónov pacientov. Ďalší partneri spoločnosti Cisco taktiež budujú a zavádzajú telemedicínske aplikácie a riešenia, ktoré pomáhajú lekárom na celom svete starať sa o pacientov.