Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nezisková organizácia Člověk v tísni zverejnila nový Index zodpovedného úverovania, ktorý dvakrát ročne hodnotí neúčelové spotrebiteľské úvery na českom trhu. Index sa zameriava na finančné produkty s pravidelnými splátkami.

Tento rok bolo hodnotených 46 produktov od 36 poskytovateľov. Home Credit získal najlepšie hodnotenie medzi nebankovými spoločnosťami a s celkovo tretím najlepším výsledkom na celom trhu prevýšil aj viacero  bankových spoločností. Český a slovenský Home Credit fungujú na identických princípoch, majú väčšinu rovnakých produktov a taktiež spoločné vedenie spoločnosti.    

Home Credit získal za svoje produkty hodnotenie 91 %, pričom priemer trhu je 70 %. Medzi silné stránky produktov od Home Creditu patria podľa analytikov z Člověka v tísni kompletné dostupné informácie o úrokových sadzbách a vzory zmlúv na webe, kde si ich môže klient dopredu naštudovať.

Veľmi pozitívne sú hodnotené aj nižšie náklady pri omeškaní so splátkami, nevymáhanie premlčanej pohľadávky i skutočnosť, že Home Credit nepredlžuje trojročnú premlčaciu lehotu. Za rovnako silné stránky je pozitívne hodnotená aj rýchla pôžička Kamali od Home Creditu (poskytovaná v ČR). Tá získala tiež vysoko nadpriemerné celkové hodnotenie 83 % s tým, že za mesačnú pôžičku 20 000 českých korún zaplatíte piatu najnižšiu čiastku na trhu bankových aj nebankových spoločností a Home Credit má dokonca druhú najlacnejšiu pôžičku na trhu.

„Naše ďalšie ocenenie a umiestnenie sa na čele Indexu zodpovedného úverovania od nezávislej organizácie Člověk v tísni  dokazuje, že sú naše produkty férové, bezpečné a stabilné. Teší nás, že sme sa znova dokázali minimálne vyrovnať bankovým produktom. Jedným z našich dlhodobých cieľov je kultivácia českého a slovenského trhu poskytovania pôžičiek a s touto ambíciou musíme ísť príkladom. Som rád, že takto to vidí aj nezávislé hodnotenie Člověka v tísni,“ hovorí Luděk Jírů, generálny riaditeľ spoločnosti Home Credit ČR a SR.

Autori Indexu porovnávali modelový príklad úveru vo výške 20 000 Kč na jeden mesiac s následným predĺžením alebo opakovaním po dobu ďalších troch mesiacov. Hodnotenie nezahŕňalo prvé pôžičky zadarmo, ani bezúročné obdobia pri kreditných kartách či produktoch, ktoré klient zaplatí neskôr. Zohľadnené boli štandardné náklady na pôžičku, náklady pri omeškaní, sankcie a oprávnené náklady na upomínanie či vymáhanie, a to podľa platnej zmluvnej dokumentácie.

Dôraz pri hodnotení bol tento rok kladený aj na úverové kalkulačky, ktoré musia poskytovať informácie o nákladoch, celkovej splatnej sume, percentuálnej sadzbe a prípadných poplatkoch. Pozitívne boli hodnotené kalkulačky umožňujúce modelovanie splátok alebo poskytujúce modelový príklad. Dôležitou súčasťou hodnotenia bola aj dostupnosť informácií pre klientov, ktorí majú problémy so splácaním a celkovo ústretové klientske prostredie, za ktorým v Home Credite stojí aj ombudsman klientov Miroslav Zborovský.

„Z nového hodnotenia máme radosť aj preto, že sa dlhodobo umiestňujeme na popredných priečkach, čo dokazuje, že sme sa vydali nielen v prístupe ku klientom správnym smerom. Hodnotenie je z roka na rok prísnejšie a komplexnejšie, takže nás motivuje k neustálemu zlepšovaniu sa. Člověk v tísni ale zároveň upozorňuje, že niektoré konkurenčné pôžičky môže človek preplatiť až trojnásobne. Preto je dobré si pred dojednaním pôžičky vytipovať spoločnosti napríklad práve na základe umiestnenia v Indexe,“ komentuje Miroslav Zborovský, ombudsman klientov Home Creditu. „Zároveň je ale nutné vedieť, že je potrebné k úverom pristupovať zodpovedne. Nie vždy je totiž pôžička nutné a najlepšie riešenie,“ dodáva Zborovský.

Kompletný prehľad výsledkov Indexu zodpovedného úverovania od Človeka v tiesni nájdete TU.

Značky: