Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Chorvátsko, Rakúsko, Taliansko, ale napríklad aj Grécko, Albánsko či Bulharsko. Pri ceste za oddychom do týchto krajín volia dovolenkári neraz dopravu vlastným autom. Čo však v prípade, ak cestu skomplikuje porucha vozidla alebo kolízia? Cestujúcim môžu v tomto prípade významne pomôcť aj asistenčné služby, ktoré sú súčasťou balíkov poistení.

Počas dovolenkového obdobia využívame autá častejšie na dlhšie trasy, vedúce neraz po zahraničných cestách. Dôkladná kontrola vozidla pred dlhou cestou by mala byť samozrejmosťou, no výlet môže aj tak skomplikovať porucha vozidla. Tak ako na území SR, ani v zahraničí sa na tieto prípady nevzťahuje Povinné zmluvné poistenie (PZP) ani havarijné poistenia.

„Samotná porucha vozidla totiž nie je poistnou udalosťou, nakoľko škoda nevznikla pri nehode, respektíve kolízii. Avšak súčasťou PZP aj havarijného poistenia sú asistenčné služby, ktoré dovolenkárovi s pokazeným autom pomôžu vyriešiť jeho problém. Môžu mu pomôcť nájsť najbližší autoservis, uhradiť náklady spojené s odťahom vozidla, zabezpečiť náhradné vozidlo či ubytovanie,“ hovorí Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB Poisťovne.

Ak sa teda dovolenkárovi pokazí napríklad auto a je nutný jeho odťah, poisťovňa mu v rámci asistenčných služieb uhradí náklady s ním spojené do výšky 150 eur. Tie sú už automatickou súčasťou PZP a klient za ne neplatí nič navyše. Ak si klient zvolil k PZP nadštandardné asistenčné služby Premium, poisťovňa mu uhradí náklady spojené s odťahom do výšky 350 eur.

„Ak dĺžka opravy vozidla presahuje 8 hodín a posádka nevyhnutne potrebuje pokračovať v ceste, asistenčná služba môže zabezpečiť a uhradiť hotel pre posádku alebo náhradný automobil na 4 dni. Môže taktiež pomôcť s organizovaním prepravy vlakom, alebo dokonca lietadlom, ak by cesta vlakom presiahla 6 hodín,“ dodáva Jamborová.

Asistencia sa zabezpečuje do výšky limitov, ktoré klient nájde v prílohe poistnej zmluvy. Ak má klient v ČSOB Poisťovni uzatvorené PZP aj havarijné poistenie, tak sa tieto limity sčítavajú.

„Ak bola porucha spôsobená nehodou, vtedy už samozrejme hovoríme o poistnej udalosti a na tieto udalosti sa vzťahuje PZP, resp. havarijné poistenie,“ dopĺňa Jamborová.
Tak ako „doma“, aj na zahraničných cestách platí, že škody, ktoré spôsobí vodič na cudzom vozidle, sú hradené z PZP vozidla, ktoré šoféroval. Pred odchodom na dovolenku by si klienti určite nemali zabudnúť pribaliť zelenú kartu, ktorá má medzinárodnú platnosť, jej forma je štandardizovaná a preukazuje existenciu a platnosť jeho PZP. Škody spôsobené na jeho vlastnom vozidle sú hradené z havarijného poistenia, ak ho mal klient uzatvorené a platí na území celej EÚ a Turecka. Škodovú udalosť v zahraničí by mal dovolenkár poisťovni písomne nahlásiť do 30 dní od jej vzniku.
V prípade poruchy či kolízie by mal dovolenkár čo najskôr kontaktovať asistenčnú službu, ktorá mu dá rady ako postupovať a zabezpečí množstvo potrebných vecí. „Čo sa týka platby nákladov za odťah, je to vždy na dohode klienta a asistenčnej služby, či si to klient zaplatí a následne nechá preplatiť. Ak sa jedna o zmluvného partnera, tak zvyčajne klient na mieste neplatí nič – iba prípadný rozdiel presahujúci limit určený v zmluve,“ približuje Jamborová.

Na dopravu autom by mal klient myslieť aj pri uzatváraní cestovného poistenia. Pri ňom si totiž môže dojednať aj pripoistenie pre prípad nepojazdného vozidla.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.