Testovali sme najnovšiu Daciu Duster s hybridným pohonom a výkonom 140 koní.

Ide o auto, ktorého spaľovací motor s objemom 1598 cm3 je doplnený elektrickým motorom a menšou batériou. Dacia Duster sa dobíja len vlastnou energiou, nepotrebujete ju nabíjať z nabíjačky.

Spotreba pri našej trase bola okolo 6 litrov/100 km a výrobca udáva maximálnu rýchlosť 180 km/h. Doba zrýchlenia z 0 na 100 km/h je za zhruba 10 sekúnd.

Dacia Duster má teraz plnú technologickú výbavu, je tu rozpoznanie únavy, auta v mŕtvom uhle, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a tiež tempomat (neadaptívny).

Verzia Extreme je určená skôr do terénu, je to pohon 4×4, čalúnenie je umývateľné a na zemi sú gumené rohože, prevodovka je automatická, je tu aj stupeň B na zvýšenú rekuperáciu.

Z ďalšej výbavy je tu 6 airbagov, ABS a asistent núdzového brzdenia, asistent rozjazdu do kopca, automatické svetlá, ECO LED (denné a stretávacie svetlá – LED; halogénové svetlá), predné hmlové svetlomety, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládačom, systém rozpoznávania dopravných značiek, zadná a predná kamera a zadné a predné parkovacie senzory. K tomu je automatická jednozónová klimatizácia, zadné vyhrievané sklo, sedadlo pre vodiča s výškovým a bedrovým nastavením, sklápanie zadných sedadiel v usporiadaní 1/3–2/3, hands-free karta pre bezkľúčový prístup a štartovanie, vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant.

Doplnkovú výbavu pre testované vozidlo tvorí farba béžová Sandstone (630 €), disky kolies s ľahkých zliatin 18 palcov TAGASAN (250 €), paket parkovanie (500 €) a paket technológia (550€).

Cena: začiatočná pre Extreme – 25 290 eur, cena testovaného vozidla 27 220 eur.

Zapožičal: Dacia

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté