Prínos pre obrovské hry, no a možnosť tvoriť ešte rozľahlejšie a prepracovanejšie svety.

Technológia DirectStorage priniesla zvýšenie výkonu v rozšírení pásma pri použití NVMe diskov, čo malo priaznivý dopad na dátovú priepustnosť pri načítaní hier. Microsoft však pracuje na ďalšom vylepšení a to na dekompresii cez GPU. O čo ide?

Hry majú v základe množstvo dát, ktoré sú komprimované. Ako narastá komplexnosť hier a veľkosť herných svetov, zvyšujú sa aj dátové nároky a logicky tak množstvo dát, ktoré treba rozbaliť. Objekty ale aj celé scény v sebe nesú množstvo informácií a vlastností, ktoré je potrebné pred samotným pustením do grafickej karty rozbaliť. Keďže dát je obrovské množstvo, bývajú komprimované, no dekompresia hlavným procesorom je teraz úzke hrdlo.

Toto je dané z historického pohľadu, keďže v minulosti bol tento proces optimalizovaný na vykonanie v procesore. Teraz ale pracuje na tom, aby sa táto operácia vykonávala prostredníctvom procesora grafickej karty. Tým, že GPU je vynikajúce v paralelnom spracovaní operácií, nadobudne slovo rýchlosť úplne nový rozmer. Je jasné, že ani najlepší procesor by to v špecializovanom súboji s grafickou kartou nemohol vyhrať.

directstorage 1.1 test renderZdroj: Microsoft

Všimnite si testovací render tancujúceho avokáda. Vľavo rendering novou technológiou za 0,8 sekundy, vpravo klasicky cez CPU za 2,36 sekundy.

Technológia bude dostupná vo Windows 10 a 11, nie je závislá na systéme ale na prítomnosti DirectStorage, ktorý ale zase vyžaduje NVMe disk. Je to prepojené a pointa by mala byť v tom, že netreba k tomu nič špeciálne. Microsoft však uvádza potrebu mať kartu podporujúci DirectX 12 a Shader Model 6.0. Tiež dodáva, že najlepšie bude mať kartu s podporou DirectX 12 Ultimate.

Zdroj: Microsoft

Prečítajte si aj: