Na začiatku nebolo fungovanie platformy celkom bezproblémové, ale postupne sa zlepšuje, aj keď stále nie je ideálne.

Služba HBO Max je na Slovensku dostupná od 8. marca 2022, keď nahradila svojho predchodcu HBO Go. Od začiatku ju využívam a v tomto článku zhrniem niektoré skúsenosti, ktoré s ňou mám. HBO Max budem porovnávať hlavne s Netlfixom, ktorý som používal dovtedy.

Rozhranie a ponuka

Prakticky všetky hlavné streamovacie služby majú v základných rysoch podobné používateľské prostredie, teda relatívne veľké grafiky filmov a seriálov, pričom po ich rozkliknutí sa dozvieme ďalšie podrobnosti o tituloch. Filmy a seriály sú na tejto hlavnej stránke ešte rozčlenené do viacerých kategórií, tak, ako to poznáme z iných platforiem.

V úplných začiatkoch sa mi sporadicky stalo, že hoci bol názov nejakého filmu uvedený v slovenčine, po kliknutí naň sa mi podrobnosti objavili v inom jazyku. V prípade angličtiny to nie je problém, keďže sa už stala akoby univerzálnym celosvetovým jazykom, ale napríklad konkrétne v prípadne titulu Wonder Woman 1984 sa mi objavil popis v portugalčine. Tieto nedostatky som však zaznamenával iba prvé týždne od spustenia HBO Max.

Na hlavnej stránke, ale i pri zobrazení detailu nejakej snímky sa vám algoritmus snaží ponúkať aj iné filmy a seriály, ktoré by vás mohli zaujať. Toto však podľa mňa fungovalo lepšie u Neflixu, ktorý sa presnejšie triafal do môjho vkusu a mnohé z navrhovaných diel som si pridával do zoznamu na neskoršie pozretie. Na HBO Max si musím doteraz pre mňa zaujímavé tituly hľadať viac ručne.

Dabing a titulky

Ak v niečom HBO Max nad Netflixom dominuje, tak je to pre Slovákov zrozumiteľný dabing. Zatiaľ čo na Netflixe bol český dabing zriedkavý a slovenský doslova výnimočný, nájsť na HBO Max titul nepredabovaný do češtiny alebo slovenčiny či aspoň bez „našich“ titulkov, je skutočne raritou. To ale platilo už pre HBO Go. Na Netflixe pritom, hlavne u starších filmov, často úplne absentovali čo i len české titulky.

Kritik by mohol namietať, že pri pozeraní filmu v pôvodnom zmení sa ľudia zároveň zdokonaľujú v cudzom jazyku, ale nie každý sa chce takto vzdelávať ešte aj počas voľných chvíľ, takže možnosť vybrať si zrozumiteľný jazyk je jednoznačne výhodou.

Opäť veľmi zriedkavo sa však aj v tejto oblasti objavia chybičky. Ja som si ju všimol napríklad pri dokumente Virtuálne vojny. Zvuk je síce možné prepínať medzi pôvodnou poľštinou, angličtinou a češtinou, reálne to však v tomto prípade nefunguje. Zvuková stránka tejto snímky je rovnakou kombináciou poľštiny a angličtiny pri zvolení ktorejkoľvek k možností. Titulky sú k dispozícii len v angličtine.

Stabilita aplikácie

Veľmi nepríjemnou chybou v počiatkoch služby bola nedostupnosť niektorých titulov, ktoré sa zobrazovali v hlavnej ponuke. Keď ste na ne totiž klikli, zobrazilo sa okienko s chybovým hlásením, že obsah nie nie k dispozícii a služba nevie príslušný titul nájsť.

Ďalšou detskou chorobou HBO Max bolo samovoľné prepínanie sa mobilnej aplikácie do offline režimu, keď bola na pozadí. V praxi sa to prejavovalo tak, že ste si rozpozerali nejaký film, potom ste robili s telefónom niečo iné, otvorili ďalšie aplikácie, a keď ste sa vrátili do HBO Max, objavila sa prázdna stránka s upozornením, že ste offline a treba skontrolovať pripojenie.

Tu pomohlo len aplikáciu ukončiť a znova spustiť. Raz počas júla však nepomohlo ani to a ani následný reštart telefónu. Nedostupnosť trvala niekoľko hodín, takže som kontaktoval centrum podpory. To mi neskôr opísalo, že zaznamenali „krátky výpadok“. Odvtedy aplikáciu niekoľkokrát aktualizovali a spomínané dva problémy u mňa sčasti zmizli, ale nie úplne. Aj v súčasnosti sa mi stane, že aplikácia vyhodí chybu a pomôže iba jej „killnutie“. Aj v komentároch na Google Play však stále nájdete dosť negatívnych recenzií z posledných týždňov, kde sa ľudia sa na funkčnosť a stabilitu aplikácie sťažujú.

Prekáža mi tiež, že film nie je možné na telefóne roztiahnuť na celú plochu obrazovky ako u YouTube či Netflixu. HBO Max v počiatkoch zobrazoval na jednej strane rušivý sivý pás, teraz je už po okrajoch aspoň čierna farba.

Aplikácia pre Windows, bohužiaľ, úplne chýba. Je tu síce možnosť vytvoriť si tzv. progresívnu webovú aplikáciu, to je však prakticky len skratka do webového prehliadača a nie plnohodnotná aplikácia. Najväčšou nevýhodou je nemožnosť stiahnuť si v nej obsah na offline pozeranie.

Cena

Toto je jedna z konkurenčných výhod HBO Max oproti hlavným súperom. Mesačné predplatné je 6,99 eura, ale za túto sumu získate obsah vo Full HD aj 4K. U Netflixu si pritom za vyššie rozlíšenia musíte priplatiť.

Hneď na začiatku v marci bolo možné získať HBO Max za zľavnenú cenu 4,66 eura, čo je na dnešnú dobu až smiešna cena. Používateľovi, ktorý si takto HBO Max objednal, zostane zľava zachovaná, kým si predplatné nezruší. Ide konkrétne o zľavu 33 percent, ktorá má platiť aj na prípadnú zvýšenú cenu predplatného v budúcnosti.

Výhodnejšia cena ako 6,99 eura sa ale dá získať aj dnes, stačí si objednať ročné predplatné za 54,99 eura, ktoré po rozpočítaní na jednotlivé mesiace stojí ešte dokonca o pár centov menej, presne 4,58 eura.

Verdikt

HBO Max je služba, ktorá je mladá a vidieť, že ešte stále prechádza vývojom. Nie je taká uhladená ako Netflix a občas sa objaví nejaký zádrh. Aj obsahu je v nej podľa mojich skúseností menej ako v Netflixe, ale zase je lepšie lokalizovaný. Pomyselný pomer cena/výkon, resp. v tomto prípade cena/obsah hovorí celkovo v prospech HBO Max. Určite preto stojí minimálne za vyskúšanie.

Páči sa nám

  • Lokalizácia titulov v SK a CZ
  • Výhodná cena predplatného
  • Nedostatky sa prevádzkovateľ snaží postupne odstraňovať
  • Obsah vo Full HD aj 4K za základný poplatok

Nepáči sa nám

  • Občasné problémy s mobilnou aplikáciou a jej stabilitou
  • Absencia aplikácie pre Windows
  • Mobilná aplikácia nedokáže využiť celú plochu displeja
  • Horšie odporúčania titulov

Prečítajte si tiež:

Značky:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.