Žijeme v inom svete so spoločným menovateľom COVID-19. Momentálne je tak nemožné usporiadať podujatie s fyzickou účasťou prezentátorov a novinárov, na ktorej sa ohlásila nejaká nová služba alebo produkt. Aj zamestnanci pracujú často z domu a do práce nechodia.

Veľkú tlačovú konferenciu v štýle virtuálnej reality zorganizoval na Slovensku operátor O2. Nebol to Zoom alebo Microsoft Teams, čo zažívame bežne a v podstate ide o videokonferenciu na už odskúšaných technológiách. Toto bola forma naozajstnej virtuálnej tlačovej konferencie, akú sme na Slovensku zatiaľ nezažili. Stalo sa tak v stredu 15. apríla, kedy O2 predstavilo prvé SMART paušály s nekonečným objemom dát vo forme fakturovaných služieb vrátane ďalšieho bonusu na telefón.

Pohľad do IT centra virtuálneho štúdia

Pohľad do IT centra virtuálneho štúdia

O2 tak bolo na Slovensku prvou spoločnosťou, ktorá v IT prostredí niečo podobné zorganizovala a je zrejmé, že s takouto formou budeme minimálne pár mesiacov stretávať. Vysielalo sa z virtuálneho štúdia, pričom jednotliví rečníci sa vôbec nenachádzali na jednom mieste. Každý z nich vysielal z iného miesta bez toho, aby bol nutný ich fyzický kontakt. Virtuálne štúdio ponúklo okrem spojenia rečníkov aj výbornú grafickú reprezentáciu a kvalitný obraz a zvuk.

Samozrejme, ani tá najlepšia virtuálna forma nemôže nahradiť ľudský kontakt. V súčasnej situácii obmedzení súvisiacich s opatreniami proti šíreniu koronavírusu bolo však nevyhnutné zvoliť nový prístup. Táto doba si vyžaduje schopnosť adaptácie, flexibilitu a rýchle reakcie. „Vnímame to ako skvelú a prirodzenú príležitosť skúšať nové riešenia, ktoré naznačujú aj budúce trendy v komunikácii,“ vyjadrila sa Tereza Molnár, šéfka komunikácie mobilného operátora O2.

Novinári pritom v predstihu dostali link, pomocou ktorého sa bolo možné na tlačovú konferenciu pripojiť. Ako sme v redakcii zistili, každý z kódov bol unikátny, virtuálnej tlačovky sme sa z našej redakcie zúčastnili traja. Pomocou integrovanej technológie SLI.DO sme aj položili otázky a odpovedal nám Igor Tóth, riaditeľ marketingu. Po skončení tlačovej konferencie sme dostali kompletný press kit s materiálmi.

Link z prvej virtuálnej tlačovej konferencie O2 zverejnilo aj na svojom Youtube kanáli, tohto živého predstavenia sa tak mohla zúčastniť aj široká verejnosť. Na kreatívnom virtuálnom riešení a technickom zabezpečení O2 spolupracovalo s tímom z agentúry Creative Pro Group.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.