Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na novembrové nákupy vianočných darčekov si vďaka obľúbeným kampaniam Black Friday zvykli aj Slováci. Tie v NAY začínajú už 7.novembra. Z dát spoločnosti zároveň vyplýva, že pri online nákupoch rozhoduje rýchlosť doručenia, no v prípade elektroniky si Slováci stále radšej zájdu aj do kamennej predajne, kam si takisto radi nechávajú doručiť aj svoje online objednávky.

Z pohľadu  najväčšieho špecializovaného maloobchodného predajcu elektroniky na Slovensku, spoločnosti NAY, sú november a december najsilnejšie mesiace. Na toto obdobie sa pripravujú už od augusta. V centrálnom sklade spoločnosti NAY s rozlohou piatich futbalových ihrísk sa tak už dnes  nachádza tovar v hodnote niekoľko desiatok miliónov eur a denne tu vybavia tisícky objednávok, ktoré putujú či už zákazníkom z rôznych kútov Slovenska alebo do prevádzok spoločnosti.

Vladislav Krasický, riaditeľ logistiky NAY
Vladislav Krasický, riaditeľ logistiky NAY

„V novembri prechádzame na 24-hodinovú prevádzku, aby sme dokázali tento nápor zvládnuť, uspokojiť každého nášho zákazníka a aby mala každá naša predajňa dostatok tovaru pre zákazníkov, ktorí stále chodia radi nakupovať k nám do predajní,“ dodáva Vladislav Krasický, riaditeľ logistiky v spoločnosti NAY.

Pri nákupoch online zohráva rolu nielen výhodná akciová cena v rámci Black Friday či Cyber Monday, ale aj rýchlosť doručenia. Najobľúbenejšou formou je osobný odber na niektorej zo 60 predajní NAY práve preto, že ide zároveň o najrýchlejší online nákup na Slovensku, keďže tovar majú zákazníci pripravený už do 15 minút od objednania, dokonca aj počas Black Friday a vianočných sviatkov. Obľúbené sú aj nadštandardné doručovacie služby ako doprava domov so službami (vynáška, zapojenie spotrebiča a ďalšie) alebo doručenie na druhý deň 7 dní v týždni. Nápor na logistiku je tak obrovský.

Bez automatizácie a robotiky, ktorá bola najvyššou technologickou investíciou spoločnosti od jej založenia, by to nebolo možné. Systém, v ktorom sa nachádza viac ako polovica hodnoty skladu má na starosti 26 robotov a obsluhuje ho iba 6 pracovníkov logistiky. V priemere centrálny sklad spracuje cez 2500 objednávok za deňa v sezóne sa počet šplhá až ku číslu 8000 a do predajní sa denne zasiela viac ako 30 000 kusov tovaru.

Čo oceňujú Slováci na vianočných nákupoch v predstihu?

  1. Skoré zľavy a akcie: Mnohí vyhľadajú výhodné ponuky a zľavy, ktoré sú často dostupné už v novembri, najmä počas Black Friday a Cyber Monday. Tie v NAY štartujú už 7. novembra.
  2. Dostupnosť produktov: Nakupovanie v novembri umožňuje zákazníkom získať populárne produkty skôr, než sa vypredajú, čo sa v decembri stáva bežne.
  3. Nákupy bez stresu: Skoré nakupovanie pomáha znížiť stres spojený s vianočným zhonom a umožňuje zákazníkom užiť si sviatky bez starostí, či im stihne prísť darček načas.
  4. Personalizované darčeky: Zákazníci majú viac času na výber a prispôsobenie darčekov konkrétnemu obdarovanému.
  5. Rozpočet a plánovanie: Nakupovanie v novembri umožňuje lepšie rozloženie výdavkov na darčeky a plánovanie rozpočtu, čo môže byť finančne výhodnejšie.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.