Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Každý marketér a obchodník, ktorý sleduje vývoj okolo seba a chodí s otvorenými očami, si určite všimol zmenu v správaní spotrebiteľov za obdobie posledných rokov.

Kým model kamenných predajní naďalej stráca pôdu pod nohami, E-Commerce, a to najmä on-line maloobchod rastie, čo so sebou prináša ako výzvy, tak aj príležitosti spojené s logistikou a jej poskytovaním. Napríklad v Kanade a v USA obdržia v roku 2017 spotrebitelia svoju zásielku v rovnaký deň ako si ju objednajú, či už domov, do práce alebo na adresu, ktorú si vyberú.

Na celom svete, a už aj na Slovensku začína mnoho obchodov pôsobiť v menších priestoroch, ktoré im slúžia ako Showroom. Pre zákazníkov je to obrovská výhoda, lebo si tak môžu objednať výrobok za lepšiu cenu po tom, čo ho uvidia a dotknú sa ho. Okrem toho sa nemusia zaťažovať s jeho dopravou domov.

„V DHL Freight Slovensko si uvedomujeme, že ak chceme byť naďalej lídrom v poskytovaní logistických služieb, musí byť v najbližšom období našou prioritou rozvoj ponúkaných služieb v rámci B2C segmentu a on-line maloobchodu, čo nám zabezpečí rast spoločne s našimi zákazníkmi,“ hovorí Zsolt Tóth, generálny riaditeľ DHL Freight Slovensko. „Máme viacero zákazníkov v B2C segmente, ktorým už niekoľko rokov úspešne zabezpečujeme transportnú logistiku.  Najvýznamnejším z nich je slovenský internetový obchod Andrea Shop, ktorý nás v najväčšej miere motivoval a prispel k nárastu našich aktivít v tejto oblasti.“

Michaela Sirotová, obchodná riaditeľka spoločnosti Andrea Shop k spolupráci s DHL Freight Slovensko dodáva: „Nebolo jednoduché rozhodnúť sa pre outsourcing transportných logistických služieb pre našich zákazníkov, nakoľko to so sebou nieslo aj významné riziko, že tento proces nebudeme mať úplne pod kontrolou. DHL Freight Slovensko nás ale vďaka odbornému a ľudskému prístupu presvedčila, že to spoločnými silami zvládneme. Nastavením detailných operatívnych krokov sme im postupne odovzdali túto časť služieb. S odstupom času to aj vďaka ich proaktívnemu prístupu vnímame ako veľmi prospešný krok. Dôkazom toho je aj pozitívny vývoj našich nákladov a zjednodušenie a uľahčenie celého doručovacieho procesu.“

DHL Freight Slovensko dnes pre svojich klientov v segmente B2C zabezpečuje asistovanú vynášku na celom území Slovenskej republiky, výber hotovostných platieb formou dobierok, pričom svojim klientom denne poukazuje platby na ich účet.  V rámci vnútroštátnej zbernej služby informuje klientov cez SMS, že im bude doručený tovar, čo zabezpečuje v priebehu 24 hodín aj na tých najodľahlejších miestach na Slovensku a následne kuriéri kontaktujú príjemcov tovaru telefonicky v deň doručenia. V prípade veľkej čiernej a bielej techniky zabezpečuje aj odvoz starých spotrebičov.

Jakub Tillinger, obchodný riaditeľ DHL Freight Slovensko povedal: „E-Commerce a B2C segment sme identifikovali ako jednu z našich obchodných priorít a príležitostí udržateľne rásť v tržbách a v súčasnosti prebieha veľmi intenzívna vnútrofiremná diskusia v súbehu s analýzou trhu o tom, akú pridanú hodnotu ponúkneme našim zákazníkom v horizonte niekoľkých mesiacov a rokov, pričom načúvame ich potrebám a zisťujeme, či to vie trh zaplatiť. Máme však jednoznačne zhodu v tom, že od septembra 2017 ponúkneme úplnú vynášku na celom území Slovenskej republiky, či už formou najmodernejších technológií alebo pridaním ľudskej sily do rozvozových vozidiel, základnú inštaláciu spotrebičov a taktiež chceme v priebehu tohto roka zaviezť možnosť platiť kartou a priblížiť sa tým ku globálnym štandardom, ktoré má naša materská spoločnosť.“

V súlade s nárastom objemov vo vnútroštátnej zbernej službe a zvlášť v B2C segmente, DHL Freight Slovensko rozšírí od apríla 2017 svoj sklad v Bratislave o 40%. Súčasťou tohto rozšírenia je aj inovácia manipulačnej techniky pridaním špeciálnych vysokozdvižných vozíkov na odbornú manipuláciu bielej techniky. Okrem toho bude vedieť ponúknuť svojim zákazníkom či už sezónne alebo aj dlhodobejšie uskladnenie ich tovaru.

Značky: