Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Väčšina vodičov elektromobilov si želá efektívnu jazdu a čo najkratší čas dobíjania.

Spoločnosť Bosch aktuálne zahajuje výrobu nových riešení pohonu založených na 800-voltovej technológii. Tá zrýchli dobíjanie a poskytne ďalší impulz pre elektromobilitu. „Bosch zvyšuje napätie v elektromobilite. Naša 800-voltová technológia je ďalším krokom k výkonnejším elektrickým pohonom a skráteniu času dobíjania,“ hovorí Ralf Schmid, výkonný viceprezident zodpovedný za elektrifikáciu v divízii Powertrain Solutions spoločnosti Bosch. 800-voltová verzia meniča je založená na polovodičoch z karbidu kremíka. Tie zvyšujú účinnosť, a tým aj dojazd. V 800-voltovom variante elektromotora zvýšil Bosch hustotu výkonu. To zmenšuje hmotnosť a umožňuje kompaktnejšiu konštrukciu. Prémiová nemecká automobilová spoločnosť teraz po prvýkrát používa aktívne časti tohto pohonného ústrojenstva, t. j. rotor a stator.

O 50 % nižšie tepelné straty vďaka technológii SiC

V posledných rokoch sa 400-voltové riešenia stali všeobecným priemyselným štandardom. S rovnakým prúdom, ale dvojnásobným napätím, možno teraz prenášať dvakrát väčší výkon. Táto úprava umožňuje použitie tenších káblov, čím sa šetrí priestor, hmotnosť a meď. V dôsledku toho je menič kompaktnejší a výkonnejší. Pri 400-voltovej palubnej sieti je maximálny nabíjací výkon na dostatočne výkonných nabíjacích miestach 250 kilowattov. Pri napätí 800 voltov je teoreticky možné dosiahnuť dvojnásobok. Okrem toho sú meniče vybavené čipmi SiC, v ktorých boli do kryštalickej štruktúry ultračistého kremíka zavedené atómy uhlíka. Tým sa zlepšila elektrická vodivosť polovodičov. Vo výkonovej elektronike sa navyše stráca o 50 percent menej energie vo forme tepla. SiC čipy však majú oveľa väčší potenciál úspory energie: napríklad zvyšujú účinnosť meničov až na 99 percent.

O 35 % vyššia hustota výkonu vďaka novej technológii vinutia

Najvýraznejšími vlastnosťami 800-voltového variantu elektromotora Bosch, ktorý sa momentálne začína sériovo vyrábať, sú krútiaci moment 830 Nm a výkon 460 kW. Vďaka použitiu tyčového vinutia I-pin je možné ďalej zlepšiť účinnosť, kompaktnosť a úroveň automatizácie výroby motora. Z hľadiska pomeru výkonu k hmotnosti sa tak dosahuje o 35 percent vyššia hustota výkonu, a to 60 kilowattov na liter. Okrem toho ponúka vynikajúcu hustotu krútiaceho momentu 105 newtonmetrov na liter. To znamená, že motor Bosch dosahuje maximálnu účinnosť až 98 %. Ďalšia generácia elektromotora bude vybavená olejovým chladením. To umožní lepšie odvádzanie tepla vznikajúceho v elektromotore a zabezpečí nepretržitú výkonnú prevádzku na dlhé vzdialenosti aj v úžitkových vozidlách.

Rozsiahle portfólio, od komponentov až po systémy

Bosch ponúka inovatívne a rozsiahle portfólio výrobkov, od polovodičov až po svoje kompletné pohonné jednotky známe ako e-nápravy. V rámci celého hodnotového reťazca získavajú zákazníci produkty, ktoré potrebujú pre hybridné a elektrické vozidlá – od osobných až po nákladné – z jedného zdroja. Bosch v súčasnosti vyrobil viac ako 3,5 milióna elektromotorov a rovnaký počet meničov. Vďaka inžinierskym a výrobným pobočkám na hlavných trhoch pôsobí Bosch v blízkosti svojich zákazníkov po celom svete.

Značky: