Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Digitálny, prepojený, elektrifikovaný: Svet mobility sa mení a motocykle spolu s ním. Spoločnosť Bosch, ktorá už zvýšila bezpečnosť motocyklov vďaka systému kontroly stability motocykla (MSC), má v rukáve množstvo ďalších technologických inovácií.

S inovatívnymi systémami asistencie jazdca a pohonného ústrojenstva, ako aj s novými riešeniami elektrifikácie a inteligentnej konektivity zostáva Bosch v rýchlom pruhu segmentu dvojkolesových vozidiel.

Spoločnosť má predovšetkým potenciál dobre sa uplatniť so softvérovými riešeniami, ktoré naberajú význam aj na trhu s motocyklami.

Dopyt po riešeniach Bosch pre motocykle a motorové vozidlá rastie a rovnako aj obchodné čísla: V rozmedzí rokov 2019 až 2023 vzrástol obrat divízie Bosch Two-Wheeler & Powersports v priemere o 8 %, a to aj napriek nestabilnému ekonomickému prostrediu. Priemerný rast globálneho trhu s motocyklami v rovnakom období bol len 1 až 2 percentá. Spoločnosť Bosch má v súčasnosti po celom svete približne 500 zamestnancov, ktorí pracujú na špičkových nápadoch a riešeniach pre motocykle, štvorkolky a snežné skútre dneška a budúcnosti, čo je trojnásobný nárast od roku 2016. Tím je zároveň prepojený s vývojármi a inžiniermi z obchodnej oblasti Bosch Mobility. „Spoločnosť Bosch je kľúčovou hnacou silou inovácií na trhu s dvojkolesovými vozidlami. Našim zákazníkom ponúkame všetko od jednotlivých komponentov až po kompletné systémové riešenia. Vďaka tomu sme úspešní z technologického aj obchodného hľadiska,“ hovorí Liersch.

Technológia Bosch spája pôžitok z jazdy a technologický pokrok

Funkcia „on-demand“, ktorá je v automobilovom sektore čoraz bežnejším štandardom, sa čoraz viac presadzuje aj v motocykloch. Spoločnosť Bosch tu naďalej stavia na svojich kľúčových kompetenciách, a teda vyvíja riešenia, ktoré spájajú technologický pokrok a pôžitok z jazdy. Softvérové riešenia Bosch znamenajú, že motocyklisti si môžu inštalovať nové funkcie aj po kúpe svojho vozidla. „V závislosti od výrobcu poskytnú aktualizácie budúcim zákazníkom možnosť následného pridávania funkcií, čo im zabezpečí personalizovaný zážitok z jazdy počas celej životnosti vozidla,“ povedal Liersch. „Vďaka našim rozsiahlym odborným znalostiam v oblasti systémov môžeme tieto aktualizácie navrhnúť pre všetky hlavné funkcie vozidla.“ Špeciálne alebo pokročilé jazdné režimy pre pretekársku trať alebo pre jazdu v teréne, ako aj komfortné funkcie pre dlhšie cesty tak môžu byť pridané „on.demand“ – na požiadanie. To všetko je možné jednoducho prostredníctvom smartfónu vodiča. Nové funkcie sa stiahnu cez aplikáciu výrobcu vozidla a následne sa aplikujú na motocykel.

Z pohľadu výrobcov je toto riešenie vhodné aj pre elektrické motocykle. Napríklad plyn pre rôzne rýchlosti možno nastaviť alebo odstrániť v závislosti od požiadaviek krajiny alebo triedy vodičského preukazu. Vďaka rovnakej funkčnej architektúre Bosch umožňuje aktualizáciu softvéru cez internet. Tie sa dajú stiahnuť z cloudu prostredníctvom aplikácie vo vlastnom smartfóne vodiča a nahrať do motocykla alebo motorového vozidla – napríklad na vykonanie všetkých príslušných aktualizácií alebo zlepšenie funkcií vozidla. To zvyšuje bezpečnosť a pohodlie a zároveň pomáha výrobcom rýchlejšie obslúžiť trh a ľahšie zavádzať inovácie.

Bosch predstavuje nový elektrický pohon s výkonom 6 kilowattov

Softvér nie je jedinou oblasťou, v ktorej spoločnosť Bosch dosahuje pokrok. Na úrovni hardvéru sa spoločnosť zameriava na nový vývoj efektívneho riadenia spaľovacích motorov a zároveň pracuje na riešeniach pre elektrické pohony. Do roku 2026 chce spoločnosť Bosch dosiahnuť obrat z elektromobility v rámci celej skupiny vo výške 6 miliárd eur. Tento trend naberá na sile aj v divízii Two-Wheeler & Powersports. „Najmä v ázijských krajinách, kde sú dvojkolesové vozidlá často základom mobility, môže elektrifikácia prispieť k obrovskému zlepšeniu kvality ovzdušia a kvality života na miestnej úrovni,“ tvrdí Liersch. Zatiaľ čo doteraz sa pozornosť sústreďovala na menšie výkonnostné triedy elektrických pohonných systémov do 3 kW, Bosch teraz otvára nové možnosti, kde integrovaný elektrický pohon s výkonom 6 kW spája radosť z jazdy s každodennou užitočnosťou. Vďaka svojim výkonnostným parametrom je nový motor ideálny pre architektúry vozidiel, ako sú veľké skútre alebo klasické motocykle, a to tak v mestskom prostredí, ako aj na terénne jazdy. Ako zdôraznil Liersch: „Nový motor Bosch s výkonom 6 kW, ktorého výroba sa začne v roku 2025, umožní výrobcom elektrifikovať segmenty dvojkolesových vozidiel, v ktorých sa doteraz používala skôr technológia spaľovacieho motora. Týmto spôsobom uspokojíme nielen požiadavky na každodenné potreby mobility v mestách, ale aj túžbu po pôžitku z jazdy mimo mestských centier.“

Riešenie 2 v 1 od spoločnosti Bosch ponúka integrovaný koncept riadenia motora s riadením vozidla a meničom. Jeho kompaktný dizajn, známy ako one-box solution, uvoľňuje úložný priestor vo vozidle pre batériu – podobne ako e-náprava Bosch pre osobné vozidlá. Okrem toho má motor pasívnu koncepciu chladenia, čo znamená, že pohon je chladený prúdom vzduchu namiesto zložitého systému chladenia vodou. Výrobcovia, ktorí sa rozhodnú pre nový elektromotor Bosch, tak môžu ušetriť náklady na systém.

Značky: