Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V kategórii elektrovozidiel sa tento rok najviac darí elektrickým kolobežkám. Tvoria až 80 percent celkového predaja elektrických vozidiel v sieti DATART. V počte predaných kusov predbehli aj elektrobicykle.

 Hlavná sezóna predaja elektrokolobežiek nastupuje začiatkom mája a končí v polovici júla. Druhá vlna opäť štartuje v predvianočnom období. ,,Tento rok sme zaznamenali mimoriadny záujem o elektrické kolobežky. Predaj v top sezóne vzrástol o 300 percent v porovnaní s ostatnými mesiacmi,“ prezradil Martin Foltýn, produktový manažér značky DATART.

Dopyt po elektrokolobežkách je podľa Foltýna prevažne vo veľkých mestách nad 50-tisíc obyvateľov. Dôvod pripisuje zvýšenému záujmu o alternatívne spôsoby dopravy u ľudí žijúcich v mestách alebo v okrajových častiach. „Veľkú časť zákazníkov tvoria ľudia v produktívnom veku. Elektrické kolobežky im pomáhajú prepraviť sa v menších mestách na zastávku autobusu alebo vlakovú stanicu a vďaka tomu, že v týchto prostriedkoch nezaberajú veľa miesta, spolu s nimi sa premiestňujú do veľkých miest, kde sa nimi ďalej presúvajú do cieľa,“ vysvetlil produktový manažér značky DATART.

Kategória elektrovozidiel siete DATART je medzi zákazníkmi dlhodobo veľmi vyhľadávaná. Okrem kolobežiek v nej zákazníci nájdu bicykle, hoverboardy, elektroboardy, segvaye, korčule, motokáry či trojkolky. Najvyšší nárast predaja v celom segmente však vykazujú kolobežky, ktoré tento rok plynule nadviazali na dlhodobú popularitu elektrobicyklov. ,,V rámci našej ponuky elektrovozidiel tvoria kolobežky až 80 percent celkového predaja,“ dodal Foltýn.

Na trhu je dnes niekoľko výrobcov elektrických kolobežiek a medzi najpredávanejšie značky patria Xiaomi, Blaupunkt, Inmotion a Denver. Priemerná cena predanej elektrokolobežky v sieti DATART je 350 eur.