Dôkazom je 5 kľúčových technológií.
Spoločnosť Xiaomi koncom roka 2023 predstavila svoj prvý elektromobil s označením SU7, ktorý stojí na počiatku novej éry značky. Čínskemu gigantovi sa podarilo zavŕšiť inteligentný ekosystém Človek × Auto × Domácnosť. Pri tejto príležitosti spoločnosť predstavila aj 5 kľúčových technológií pre elektromobily Xiaomi EV, ktoré zahŕňajú viaceré oblasti – E-Motor, batériu, Xiaomi Die-Casting, Xiaomi Pilot Autonomous Driving a Smart Cabin.
Vstup spoločnosti Xiaomi do automobilového priemyslu znamená významný skok od odvetvia smartfónov a zásadný krok k uzavretiu kruhu rozšíreného inteligentného ekosystému. Xiaomi už dávnejšie tvrdilo, že v priebehu 15 až 20 rokov sa chce stať jedným z piatich najväčších svetových výrobcov automobilov, na čom intenzívne pracuje.
E-motor
Xiaomi predstavilo svoje nezávisle vyvinuté a vyrobené e-motory HyperEngine V6 / V6s a HyperEngine V8. Tieto tri E-motory, konkurujú výkonom tradičným veľkým pohonným jednotkám V8 a V6 z éry spaľovacích motorov a posúvajú hranice výkonu v tomto odvetví.
HyperEngine V8 s 27 200 otáčkami za minútu, výkonom 425 kW a maximálnym krútiacim momentom 635 Nm predstavuje svetový rekord pre elektromotory. Pri konštrukcii chladenia HyperEngine V8s využíva technológiu výkonného obojsmerného celotelového olejového chladenia a konštrukciu olejového okruhu v tvare písmena S. HyperEngine V8s je vo vývoji a v roku 2025 sa má začať sériovo vyrábať a implementovať do elektromobilov Xiaomi.
E-motory HyperEngine V6 / V6s vyvinuté spoločnosťou Xiaomi sa môžu pochváliť špičkovou rýchlosťou 21 000 otáčok za minútu, čím prekonávajú najvýkonnejší sériovo vyrábaný elektromotor na svete. Spomedzi nich má HyperEngine V6 maximálny výkon 299 k a maximálny krútiaci moment 400 Nm, zatiaľ čo supermotor HyperEngine V6s dosahuje maximálny výkon 374 k a maximálny krútiaci moment 500 Nm.
Batéria
Spoločnosť Xiaomi vyvinula aj technológiu integrovanej batérie CTB. Vyznačuje sa účinnosťou integrácie batérie 77,8 %, čo je v celosvetovom meradle najvyššia hodnota spomedzi batérií CTB, celkovým zlepšením výkonu o 24,4 % a znížením výšky o 17 mm, pričom maximálna kapacita batérie je až 150 kWh a teoretický dojazd na nabitie CLTC presahuje 1200 km.
Každá batéria Xiaomi sa môže pochváliť špičkovou ochranou, spoľahlivosťou a prechádza najprísnejšími bezpečnostnými testami batérie vrátane viac ako 1050 bezpečnostných overení a 96-násobného prekročenia medzinárodného štandardu trvania testov odolnosti.
Xiaomi Die-Casting
Spoločnosť Xiaomi predstavila aj svoj vlastný systém lisovania pod tlakom Xiaomi Die-Casting T9100 a vlastný materiál na takúto úpravu – Xiaomi Titans Metal, čím sa stala jediným domácim výrobcom automobilov, ktorý súčasne sám skúma veľké tlakové liatie aj materiály. V oblasti výskumu a vývoja materiálov spoločnosť Xiaomi vyvinula Xiaomi Titans Metal, extra pevný a odolný, tepelne spracovaný materiál na tlakové lisovanie.
Xiaomi Pilot Autonomous Driving
V oblasti softvéru a inteligentných technológií má Xiaomi veľkú výhodu. Podporuje integráciu automobilového priemyslu a priemyslu spotrebnej elektroniky s inteligentnými ekosystémami. Pokiaľ ide o autonómne riadenie, spoločnosť Xiaomi je priekopníkom troch kľúčových technológií: Adaptívnej technológie BEV, základného modelu mapovania ciest a technológie Super-Res Occupancy Network s neobmedzenými kategóriami rozpoznávania neočakávaných prekážok.
Okrem základného modelu mapovania ciest spoločnosť Xiaomi vyvinula aj prvý „End-to-End Sensing and Decision-Making AI Model“ na svete, ktorý je pripravený na nasadenie a je určený na automatizované parkovanie. Pokiaľ ide o hardvér automobilov Xiaomi, systém je vybavený špičkovými konfiguráciami vrátane dvoch vysokovýkonných čipov NVIDIA Orin s kombinovaným výpočtovým výkonom 508 TOPS.
Okrem toho, hardvér na vnímanie zahŕňa jeden LiDAR, jedenásť kamier s vysokým rozlíšením, tri radary s milimetrovými vlnami a dvanásť ultrazvukových radarov v modeli Xiaomi SU7 Max.
Inteligentná kabína
Inteligentná kabína Xiaomi EV je vybavená 16,1-palcovou centrálnou konzolou s rozlíšením 3K, 56-palcovým HUD head-up displejom, 7,1-palcovým otočným prístrojovým panelom a dvoma predĺženými držiakmi na operadlách sedadiel, ktoré umožňujú montáž dvoch tabletov. Systém je vybavený čipom Snapdragon 8295 s výpočtovým výkonom AI až 30 TOPS.
Operačný systém v aute bezproblémovo integruje hlavné aplikácie vrátane celého ekosystému aplikácií pre Xiaomi tablety s postupnou adaptáciou na viac ako 5000 aplikácií. Xiaomi SU7 pritom podporuje viac ako 1000 inteligentných domácich zariadení Xiaomi pre bezproblémovú integráciu s vozidlom. Nezabudlo sa však ani na podporu CarPlay. Zaujímavé pritom je, že model Xiaomi SU7 Max dosahuje zrýchlenie z nuly na stovku za pôsobivých 2,78 sekundy s maximálnou rýchlosťou až 265 km/h.
Dokončenie inteligentného ekosystému
Inteligentný ekosystém „človek × auto × domácnosť“ je komplexnou integráciou scenárov zahŕňajúcich ľudí, autá a domácnosti, čo umožňuje jednoduché prepojenie zariadení, koordináciu v reálnom čase a podporuje spoluprácu medzi partnermi v odvetví. S využitím prepojenia medzi zariadeniami HyperConnect systém Xiaomi HyperOS bezproblémovo integruje viac ako 200 kategórií produktov vrátane Xiaomi EV. Pokrytie ekosystému sa rozširuje na viac ako 95 % každodenných scenárov používateľov.
Zdroj: Xiaomi
Prečítajte si aj: