Aplikácia bude k dispozícii aj na televízoroch Samsung.
Elona Muska netreba nijako zvlášť predstavovať. Ide o jedného z najbohatších ľudí na svete, ktorý sa snaží svoj vplyv prehlbovať nielen v technologickom svete (Tesla, SpaceX, Neuralink), ale aj v oblasti sociálnych médií. Po získaní siete Twitter sa Musk v snahe konkurovať platforme YouTube rozhodol spustiť novú televíznu aplikáciu pre inteligentné televízory Amazon a Samsung. Yahoo tvrdí, že aplikácia vyzerá „identicky“ ako aplikácia YouTube.
Spustenie tejto aplikácie je v súlade s Muskovým cieľom povzbudiť používateľov, aby sledovali dlhé videá na väčšej obrazovke. Tieto plány pritom nie sú úplne nové, pretože Musk ich oznámil v júli minulého roka. Ich cieľom je zatraktívniť sociálnu sieť X.com (bývalý Twitter) pre online influencerov a inzerentov. Zároveň sa dozvedáme, že medzi niektorými ďalšími službami, ktorým chce Musk konkurovať, sa nachádza platforma Twitch, aplikácia Signal a napríklad aj Reddit.
Spustenie televíznej aplikácie X má za úlohu presadiť túto značku aj na preplnenom trhu so streamovacími službami, na čo spoločnosť začala výraznejšie upozorňovať začiatkom tohto roka. Je tak vidieť, že Muskov plán rozšíriť dosah z obrazoviek smartfónov na televízne obrazovky sa začína teraz napĺňať.
Okrem toho sa zdá, že Muskova vízia streamovania videa je zameraná na mediálne celebrity, online influencerov a online streamovanie videohier. Musk tiež vyzval tvorcov obsahu, aby svoj celý videoobsah migrovali do X, pričom tvrdí, že budú mať prospech z vyšších príjmov z reklamy. Práve toto tvrdenie je predmetom skúmania, keďže nie je ešte celkom preukázané.
Je pritom viac ako isté, že konkurovať službe YouTube nebude ani pre Muska a jeho sieť X vôbec jednoduché. Peniaze však robia divy a práve tie hýbu svetom. Horšie pritom vyzerá 30 % pokles sledovanosti siete X (z rôznych vážnych dôvodov), čo sa teraz Musk snaží zvrátiť spustením novej služby.
Nechajme sa prekvapiť, či mu tento krok pomôže naplniť jeho ciele.
Zdroj: Finance.Yahoo
Prečítajte si aj: