Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Ericsson už po siedmykrát vydala štúdiu ConsumerLab TV & Media Report, ktorá podrobne popisuje enormne rýchly posun v správaní smerom k sledovaniu TV a videí.

Správa tiež ukazuje, že hoci mobilné video a televízia na vyžiadanie zaznamenali za posledných sedem rokov raketový rast, hľadanie obsahu znamená pre spotrebiteľov stále obrovskú frustráciu.

Pokračuje posun smerom k mobilom:

Priemerná doba sledovania videí na mobilných zariadeniach vzrástla od roku 2012 o viac ako 200 hodín ročne, čím sa sledovanie TV a videa zvyšuje celkovo o 1,5 hodiny za týždeň. Prudký nárast mobilného sledovania videí sa vyrovnáva s poklesom sledovania pevnej  obrazovky na 2,5 hodín týždenne, napriek tomu však chuť na sledovanie TV a videa neslabne.

  • Týždenný podiel času, stráveného sledovaním televízie a videa na mobilných zariadeniach, sa zvýšil o 85 % (v období 2010-2016); na pevných obrazovkách sledovanie v rámci uvedeného obdobia pokleslo o 14 %

ericcson_tab_nowat

  • Spolu 40 % spotrebiteľov na celom svete má „veľký záujem“ o mobilnú dátovú tarifu, ktorá umožňuje neobmedzené sledovanie videí
  • 20 % platieb za mobilné prezeranie v Spojených štátoch tvoria platby za služby poskytujúce video obsah, ako Netflix, Hulu a Amazon Prime

Hľadanie správneho obsahu – aké zložité môže byť?

Hlavným problémom, ktorý správa zdôrazňuje, je nízka spokojnosť spotrebiteľov s procesom hľadania požadovaného video obsahu. Spolu 44 % spotrebiteľov v Spojených štátoch tvrdí, že sa každý deň potykajú s problémom výberu videa, ktoré chcú sledovať. Spotrebitelia nemôžu nájsť nič zaujímavé na sledovanie v rámci lineárneho televízneho vysielania, čo predstavuje nárast o 22 % v porovnaní s minulým rokom (36 % v roku 2015). Naproti tomu americkí spotrebitelia strávia o 45 % viac času výberom, čo budú sledovať v rámci videa na vyžiadanie, ako na lineárnej televízii.

Paradoxne, spolu 63 % spotrebiteľov tvrdí, že sú s hľadaním obsahu veľmi spokojní v súvislosti so službami videa na vyžiadanie, na druhej strane iba 51 % tvrdí to isté v prípade lineárneho televízneho vysielania. Tieto zistenia naznačujú, že hoci proces výberu videa na vyžiadanie je časovo náročnejší ako u lineárneho televízneho vysielania, spotrebitelia ho hodnotia ako menej frustrujúci, pretože v podstate ponúka možnosť nájsť na sledovanie to, čo skutočne chcú sledovať.

Popularita služieb na vyžiadanie stúpa:

Celková doba sledovania videí na vyžiadanie – ako napríklad sledovanie televíznych seriálov, filmov a ostatných televíznych programov online – od roku 2010 vzrástla o 50 %. Silný ukazovateľ tohoto rastúceho zapojenia a uspokojenia so službami VOD okrem iného zahrnuje:

  • Spotrebitelia sú aj naďalej otvorení nadmernému sledovaniu; 37 % sleduje dve i viac epizód rovnakého programu za sebou na týždennej báze, viac ako pätina opýtaných tvrdí, že nadmernému sledovaniu programov sa venujú každý deň
  • Počet spotrebiteľov v USA, ktorí utrácajú za video na vyžiadanie (VOD), sa od roku 2012 zvýšil o viac ako 60 %, cena sa pohybuje od 13 $ do 20 $ za mesiac (12,3 € – 18,9 €)
  • 40 % respondentov tvrdí, že sledujú YouTube denne; až 10 % spotrebiteľov tvrdí, že trávia sledovaním YouTube viac ako tri hodiny denne

Zeynep Ahmet, Senior Advisor pro report Ericsson ConsumerLab, uviedol: „Vďaka našim rozsiahlym výskumom môžeme pozorovať rastúci trend, že spotrebitelia neustále požadujú bezproblémový prístup k vysoko kvalitnému televíznemu vysielaniu a video obsahu v rámci všetkých služieb a zariadení. Pre všetkých spotrebiteľov, a najmä pre príslušníkov tzv. generácie Y, je kľúčové umožniť sledovanie na smartfónoch. Spotrebitelia chcú zažívať nielen zdieľané sociálne televízne vysielanie, ale zároveň očakávajú flexibilitu vo vyžiadaní si mediálnej ponuky à la carte. Dnešná skúsenosť je mnohostranná a spotrebitelia si chcú vytvárať vlastné presvedčivé svety s personalizovaným obsahom.“

Značky: