- 30 percent času, ktorý trávime so smartfónom v ruke, nám zaberá práca s komunikačnými aplikáciami
- Komunikačné aplikácie sú neustále zapnuté, preto majú vyššie nároky na kvalitné mobilné pripojenie
- Kultúra a jazyk majú vplyv na spôsob, ako sa komunikačné aplikácie využívajú a osvojujú
Najnovší report z dielne Ericsson Consumer Lab „Komunikácia vo svete aplikácií” sa pozrel na to, ako používatelia využívajú mobilné aplikácie. Zároveň ukazuje ako bude vyzerať ich budúcnosť, ak sa technológie budú rozvíjať rovnakým tempom ako je tomu dnes. Štúdia tiež poukázala na kultúrne odlišnosti vo využívaní aplikácií. Tvrdí, že spôsob, akým využívame smartfóny profiluje rôzne osobnosti komunikátorov. Správa je postavená výskume analytických dát priamo zo zariadení používateľov pochádzajúcich z Indie, Japonska, Južnej Kórei, Veľkej Británie a USA.
Aj keď smartfóny ponúkajú širokú škálu možností využitia – zábavu, pracovné aplikácie, hry, fotografie a mnohé ďalšie, stále ostáva dominantnou aktivitou komunikácia. Viac ako 30 percent času stráveného so smartfónom tvorí nejaká forma komunikácie – hlasová, okamžité správy, internetové hlasové služby ako napríklad Skype, emaily či sociálne siete.
Z pohľadu dátovej spotreby je to ešte väčší podiel. Komunikačné aplikácie majú totiž vyššiu závislosť na využívaní mobilného širokopásmového pripojenia, pretože sú v nepretržitom „on” režime. „Zistili sme, že 40 – 50 percent dátovej spotreby na komunikačné aplikácie využíva mobilný broadband, kým toto číslo u videa dosahuje len 20 percent,“ hovorí Swetleena Swain z Ericsson ConsumberLab.
Správa takisto konštatuje kultúrne a jazykové dispozície majú vplyv nielen na spôsob komunikácie, ale aj a osvojovanie komunikačných aplikácií. Používatelia smartfónov vo Veľkej Británii a USA telefonujú, kým Japonci a Južní Kórejci preferujú textové správy a používajú lokálne vyvinuté komunikačné aplikácie.
„Už tradične sú americké aplikácie dizajnované pre anglicky hovoriace publikum, teda nie je žiadnym prekvapením, že dominujú najmä v anglicky hovoriacich krajinách,“ dodáva Swainová.
Podľa štúdie záujem rastie aj o vizuálne aplikácie ako Pinterest či Instagram, ktoré v posledných dvanástich mesiacoch zaznamenali výrazný nárast. Rastúca popularita Snapchatu tiež ukazuje, že mladší používatelia preferujú vizuálne „appky“ s širšími možnosťami v oblasti ochrany súkromia. Štúdia zaznamenala pokles vo využívaní Facebooku medzi mladšími spotrebiteľmi, ktorí nechcú, aby ich rodičia videli ich posty.
Správa sa taktiež pozrela na budúce formy komunikácie, ako napríklad komunikácia s nositeľnými technológiami a s robotmi. Podľa prieskumu Ericssonu v desiatke svetových veľkomiest, polovica používateľov smartfónov verí, že inteligentní asistenti, od ktorých si môžeme pýtať rady alebo požiadať ich o rezerváciu stola v reštaurácii, sa stanú mainstreamom v najbližších dvanástich mesiacoch. Ostáva nám sledovať, ako sa tento predpoklad prenesie do reálneho života.