Strojová inteligencia sa zameriava na rastúcu zložitosť sietí, súvisiacu so zavedením sietí 5G, internetu vecí a priemyslovej digitalizácie

  • Ericsson zavádza technológie umelej inteligencie do celého portfólia svojich produktov a služieb s cieľom dosiahnuť automatickú optimalizáciu sietí, zvýšenie efektivity a optimálnu používateľskú skúsenosť
  • Metodológie ako algoritmy strojového učenia, integrované do hraničných vysielacích bodov, ožňujú dvakrát rýchlejší prenos spojenia, čo vedie k vyššiemu výkonu siete

Spoločnosť Ericsson (NASDAQ: ERIC) oznámila, že sa v rámci celej organizácie a vo všetkých zákazníckych aktivitách zameria na strojovú inteligenciu. Zavedenie technológií umelej inteligencie (AI) prinesie automatickú optimalizáciu sietí, zvýšenie efektivity a optimálnu používateľskú skúsenosť.

Zložitosť dnešných telekomunikačných systémov sa bude so zavádzaním sietí 5G, internetu vecí (IoT) a s prebiehajúcou digitalizáciou priemyslu aj naďalej zvyšovať. Strojová inteligencia, ktorá využíva strojové učenie a ďalšie technológie AI, je pre efektívnejšie zvládnutie týchto komplikovaných systémov životne dôležitá.

Príklady prínosu strojovej inteligencie:

  • Implementáciou technológií AI skracuje spoločnosť Ericsson čas prenosu spojenia medzi bunkami v mobilnej sieti na polovicu – výsledkom je menší počet výpadkov hovorov a kratší čas, potrebný na konfiguráciu a údržbu pre operátorov. Rovnako môžu algoritmy strojového učenia predpovedať štruktúru prevádzky a dynamicky prevádzať bunky v sieti do režimu spánku bez toho, aby došlo k zhoršeniu používateľskej skúsenosti – výsledkom je úspora energie až o 10 percent.
  • Využitím strojovej inteligencie na prevenciu budúcich porúch môže spoločnosť Ericsson poskytovať personálu centra sieťovej prevádzky operatívne odporúčania a obmedziť výjazdy servisných technikov až o 30 percent.
  • Do virtualizovaného jadra (vMME) prvého automatického škálovania VNF na svete sa nasadzujú samoučiaci agenti, ktorí s pomocou hlbokého a spätnoväzobného učenia zlepšujú výkon systému o 25 percent v porovnaní s preddefinovanými prahovými hodnotami.
  • Nástroj Expert Analytics je teraz vybavený strojovou inteligenciou a rozoznávaním štruktúry prostredníctvom hlbokého učenia, čo umožňuje detekciu a optimalizáciu. Vďaka tomu je možné obmedziť hovory na centrum starostlivosti o zákazníkov kvôli kvalite siete až o 20 percent.

Erik Ekudden, riaditeľ pre technológie v spoločnosti Ericsson, hovorí: „Umelá inteligencia integrovaná do sieťovej platformy prináša vynikajúci výkon a zároveň optimalizuje využitie obmedzených rádiových sieťových zdrojov. Vyvíjame riešenia strojovej inteligencie v rámci celého portfólia našich produktov a služieb, aby sme mohli našim zákazníkom poskytovať maximálny výkon a plne intuitívne, jednoducho použiteľné siete.“

Výskumné oddelenie spoločnosti Ericsson prehlbuje svoje schopnosti vo sfére strojového učenia a umelej inteligencie od roku 2007 a v súčasnosti vlastní v tejto oblasti stovky patentov. Uvedené technológie zahŕňajú všetko od základného strojového učenia až po pokročilejšie metódy hlbokého učenia a spätnoväzobného učenia a tiež funkcionalitu chatbotov so schopnosťou spracovávať prirodzený jazyk (NLP) a rozoznávať obrazy.

Strojová inteligencia rieši rastúcu zložitosť sietí. (Zdroj: Ericsson)

Získajte viac informácií o jedinečnom prístupe spoločnosti Ericsson k strojovej inteligencii a o tom, ako sa technológie strojového učenia a umelej inteligencie stávajú hnacou silou automatizácie a evolúcie sietí.

Značky: