Spoločnosti Ericsson, Telstra a Fox Innovation Lab, súčasť 21st Century Fox, predstavili revolučné riešenie doručovania obsahu, ktoré je prvé svojho druhu.
Novinku oznámili na Mobile World Congress 2017, kde bol prednostne predstavený personalizovaný a prémiový filmový obsah priamo na zariadeniach spotrebiteľov bez dopadu na výkon zariadenia alebo na dátové spotrebiteľské plány.
Účastníci dostanú upozornenie vo chvíli, keď sú k dispozícii najnovšie filmy, zodpovedajúce ich záujmu. Tieto filmy sú prednostne umiestnené na zariadení spotrebiteľa a je možné si ich okamžite zakúpiť alebo prenajať. Filmy a videá sú k dispozícii v plnom rozlíšení 1080p HD s vysokou kvalitou zvuku bez prerušovania, a to online aj off-line bez ohľadu na pripojenie k sieti.
Per Borgklint, viceprezident, riaditeľ pre inovácie a šéf obchodnej jednotky Médiá v spoločnosti Ericsson k novinke povedal: „Tento live pilot je príkladom toho, ako Ericsson spolupracuje s lídrami v oblasti obsahu a telekomunikácií, aby mohol dodávať inovatívne riešenia, meniace zážitok zo sledovania. Ukazuje, ako sa vytvárajú nové biznis modely a príležitosti na monetizáciu, ktoré našim zákazníkom pomáhajú byť súťaživí, stať sa lídrami a digitálnymi priekopníkmi. Tento pilot je prvou službou svojho druhu a dôležitým priemyslovým míľnikom.“
Andrew Penn, generálny riaditeľ spoločnosti Telstra, sa k spolupráci vyjadril: „Naši zákazníci majú radi zábavný obsah a stále častejšie ho sledujú na svojich mobilných telefónoch. Spustenie tohoto pilotného projektu v spolupráci s inovatívnymi partnermi je skvelý spôsob, ktorý nám umožní vyskúšať si a zistiť, ako môžeme zlepšiť zážitky našich zákazníkov a zároveň dosahovať maximálnu výkonnosti siete. Systém má potenciál zákazníkom ponúknuť skutočne jedinečné zážitky pri sledovaní videí so štúdiovou kvalitou obrazu a zvuku. Riešenie bude používať Telstra Media Optimized Network, vrátane schopnosti LTE-B prednostného umiestnenia obsahu, a preto má obmedzený dopad na celkovú prevádzku siete – buď s malými alebo úplne bez dodatočných nákladov na infraštruktúru.“
Hanno Basse, riaditeľ pre technológie v spoločnosti Twentieth Century Fox a výkonný riaditeľ Fox Innovation Lab, k tomu dodáva: „Ericsson je váženým partnerom a bol neoddeliteľnou súčasťou snahy Fox Innovation Lab o rozvoj špičkových mobilných zážitkov. Tento pilotný projekt je prvým krokom k budúcim riešeniam, ktoré dokážu dodávať náš obsah priamo do rúk zákazníkov rýchlejšie a jednodchšie.“
Pilotná prevádzka odštartovala na začiatku marca tohoto roku na MWC 2017 v Barcelone a potrvá mesiac. Vybraný a uzavretý počet zákazníkov Telstra, Fox a Ericsson obdrží mobilné zariadenie so skúšobnou aplikáciou a okamžitý prístup k najnovším filmovým titulom v plnej kvalite HD 1080p z dielne Twentieth Century Fox.
Ide o prvú ponuku služieb svojho druhu na trhu, ktorá ponúka end-to-end, jedinečné riešenie pre používanie médií, ale aj pre ich spracovanie, distribúciu, monetizáciu a spotrebu. Využíva jedinečný systém MediaFirst od Ericssonu, cloudové úložisko médií na spracovanie a vznik obsahu, sieť Unified Delivery Network od spoločnosti Ericsson na doručenie globálneho obsahu a platformu Ericsson MediaFirst TV na poskytovanie bezproblémových, personalizovaných a intuitívnych zážitkov.
Toto riešenie umožňuje poskytovateľom obsahu vysoko zabezpečenú a globálnu distribúciu obsahu v jednom systéme. Štúdiá si môžu ponechať plnú kontrolu nad kvalitou skúseností priamo na sledovacom zariadení, ktoré je kompletné a s pokročilým zabezpečením. Môžu tak lepšie speňažiť obsah s pridanou hodnotou a získať cenné poznatky o správaní svojich spotrebiteľov.
Vďaka ponuke okamžitého prístupu k najnovším štúdiovým verziám s prémiovým audiovizuálnym zážitkom môžu následne poskytovatelia služieb zvýšiť ARPU (Average Revenue Per Unit, teda priemerný výnos na zákazníka), odlíšiť sa od konkurencie a znížiť náklady na distribúciu obsahu. Okrem toho je tu obmedzený dopad na prevádzku siete či zdroje, a to vrátane malých alebo žiadnych dodatočných nákladov na infraštruktúru.