Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

86 % firiem z prieskumu potvrdilo, že majú skúsenosť so závažným poškodením telefónu, ktoré si vyžadovalo opravu alebo úplnú náhradu zariadenia

Firmy z rôznych krajín Európy míňajú viac než kedykoľvek predtým na mobilné zariadenia pre svojich zamestnancov. Narastajúce náklady a strata produktivity spôsobená krehkosťou telefónov v pracovnom prostredí, nákladné opravy či ich náhrady sú ešte silnejšími dôvodmi na vznik odolných zariadení, uvádza prieskum spoločnosti Cat phones zverejnený dnes.

Prieskum medzi nákupnými oddeleniami spomedzi 497 európskych firiem1 ukazuje, že až 69 % ľudí si myslí, že sa dnešné telefóny ľahko poškodia. Rovnakých 69 % tiež tvrdí, že aktuálne míňajú na firemné telefóny viac než kedykoľvek predtým. Viac než polovica respondentov uvádza, že oprava alebo náhrada poškodeného zariadenia je rastúci problém ich spoločnosti.

99 % nákupcov firemných telefónov má skúsenosť s poškodením firemného telefónu za posledné 3 roky, pričom 86 % respondentov tvrdí, že poškodenie bolo natoľko závažné, že si vyžiadalo opravu alebo úplnú náhradu. Najčastejšími problémami sú prasknuté displeje (v 62 % prípadoch), fyzické poškodenie tela telefónu (47 %), poškodenie vplyvom vody (37 %) či vplyvom prachu alebo piesku, ktorý sa dostal do zariadenia (21 %).

Celkovo má na produktivitu veľký vplyv aj obdobie, kedy zamestnanec čaká na opravu či náhradu svojho zariadenia. 31 % firiem tvrdí, že tento jav má na ich produktivitu významný dopad a ďalších 40 % tvrdí, že to má značný dopad (71 % spoločne). Iba 21 % opýtaných tvrdí, že opravy firemných zariadení trvajú do jedného pracovného dňa, zatiaľ čo väčšina (63 %) tvrdí, že opravy zariadení trvajú od dvoch až do piatich pracovných dní. Ďalších 16 % uvádza, že opravy trvajú aj dlhšie.

Výskum, ktorý vykonal líder v analýze mobilnej komunikácie, CCS Insight, hovorí, že jeden z troch európskych zákazníkov má skúsenosť s poškodeným displejom svojho zariadenia za posledné tri roky. Náhrada poškodeného displeja na high-end smartfóne bez poistenia pritom nie je lacná. Napríklad, oprava displeja na najnovších vlajkových lodiach môže stáť od 150 do 360 eur, zatiaľ čo oprava poškodeného telefónu vplyvom vody môže vyjsť až na 650 eur.

V kontexte biznisu, kde nákupného oddelenia obstarávajú zariadenia pre zamestnancov firmy častejšie, môže tento náklad značne stúpnuť. Podľa získaných dát míňajú tieto spoločnosti v priemere približne 342 eur na opravu jedného zariadenia.

Ben Wood, vedúci prieskumu v CCS Insight uviedol: „Krehkosť dnešných smartfónov sa stala vážnym problémom. Nie je prekvapujúce, že spoločnosti hľadajú odolnejšie zariadenia, vzhľadom na náklady spojené s opravou smartfónov a negatívny vplyv na produktivitu pri poškodení zariadenia.“

Odolnosť zariadení sa preto stala jedným z hlavných faktorov pre nákupného oddelenia v oblasti IT – rovnako ako konektivita, bezpečnosť a zvládnutie zariadení.2

Migrácia na odolnejšie zariadenia, ktoré sú vhodnejšie na použitie na danom pracovisku, je na programe pre nákupné oddelenia európskych firiem. 44 % z nich zvažuje nahradiť svoje firemné portfólio odolnými zariadeniami, zatiaľ čo 6 % z opýtaných tak už urobilo. Odolné zariadenia patria medzi najrýchlejšie rastúce investičné oblasti podnikovej mobility, pričom 21 % z opýtaných z oblasti IT uviedlo, že uvažujú o nákladoch v tejto oblasti v nasledujúcich 12 mesiacoch.3

Riccardo Ferree Drago, majiteľ spoločnosti Drago Fleet uviedol: „V našom odbore telefóny neustále padajú a sú využívané naplno niekoľko dní, takže vyžadujú nielen odolnosť, ale aj dlhú životnosť batérie.

Používal som všetky odolné zariadenia a – klobúk dole – telefóny značky Cat phones sú skrátka najlepšie! Vybaviť celý vozový park nie je najlacnejšie, no s telefónmi Cat phones sa nemusím báť, pretože sa skrátka nerozbijú. A ak sa náhodou niečo pokazí, môžem sa spoľahnúť na najlepšiu záruku!“ dodal Riccardo Ferree Drago.

Časté a nákladné opravy alebo výmeny znamenajú, že zákazníci minú oveľa viac peňazí počas životnosti svojho zariadenia než na počiatočnú kúpu. Okrem toho sú očakávania na mobilný telefón vysoké a predlžujú sa životné cykly zariadení. Tretina európskych respondentov v nedávnom prieskume mobilného nákupu spoločnosti CCS uviedla, že si plánuje telefóny podržať dlhšie. V Západnej Európe výskum CCS ukazuje, že ľudia v priemere vlastnia telefóny po dobu 40 mesiacov. S pravdepodobnosťou, že zariadenie bude musieť byť v určitom čase opravené, rast celkových nákladov za zariadenie môže byť vcelku významné.

Jeden klient – Frauport (Frankfurtské letisko) – používa telefóny Cat od roku 2012 a využíva silnú spoľahlivosť na mobilných telefónoch a znižuje náklady na opravu: „Po siedmich rokoch je 83 % z viac ako tisíc odolných Cat telefónov stále v prevádzke. Z celkového počtu zariadení boli iba 4 % poslané do servisu.

Zákazníci Cat phones žijú a pracujú v náročných prostrediach, ktoré telefóny testujú občas až za hranicou toho, čo zvládnu. Avšak dôvera v odolnosť svojich zariadení ponúka unikátnu záruku na poškodenie obrazovky na trhu. Ak zákazník náhodne poškodí alebo poruší ochrannú Corning® Gorilla® vrstvu na smartfónoch Cat v rámci záručnej lehoty, Cat poškodený telefón opraví alebo nahradí obrazovku* bezplatne.

Táto dôvera je podložená prísnymi testami, ktorými každý produkt prechádza pred uvedením na trh. Napríklad vlajková loď Cat S61 sa môže pochváliť vojenským štandardom (Mil-Spec 810G). Vďaka nemu je telefón odolný proti prachu a vodeodolný do hĺbky až 3 metre po dobu 1 hodiny (s certifikátom IP68 a IP69K) a jeho displej je chránený hrubým Gorilla® Glass 5. Je tiež postavený tak, aby prežil unikátny náročný Cat test pádu z 1,8 m výšky na oceľový povrch, a to 30 krát v rôznych smeroch.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.