Meta sa inšpirovala Twitterom.

Spoločnosť Meta, materská firma sociálnych sietí Facebook a Instagram, testuje zavedenie modrého odznaku ako symbolu overenia profilu, ktorý by užívateľom priniesol viacero výhod. Mali by byť medzi nimi napríklad väčšia viditeľnosť, ochrana pred potenciálnou krádežou identity či prednostná zákaznícka podpora.

Takéto overenie, ktoré spoločnosť nazýva Meta Verified, nebude zadarmo, práve naopak. Meta si zaň chce na webe účtovať 11,99 dolára a na mobilných zariadeniach až 14,99 dolára mesačne. Vyššia cena na systémoch iOS a Android je pravdepodobne daná tým, že Meta si chce kompenzovať províziu, ktorú si Apple aj Google berú z nákupov v aplikáciách. Funkciu nového spôsobu overenia firma v týchto dňoch zavádza v Austrálii a na Novom Zélande a čoskoro sa má objaviť v ďalších krajinách.

Na registráciu v službe Meta Verified je potrebné splniť minimálne požiadavky na aktivitu na sociálnej sieti, mať minimálne 18 rokov a predložiť preukaz totožnosti, ktorý sa zhoduje s menom a fotografiou, ktorú má používateľ na Facebooku alebo Instagrame. Po overení si nemôže zmeniť meno profilu, používateľské meno, dátum narodenia ani fotografiu bez toho, aby znova prešiel procesom overenia.

Znie to dosť podobne ako platená služba Twitter Blue od Elona Muska za osem dolárov mesačne. Meta však uvádza, že nebude robiť žiadne zmeny na účtoch, ktoré boli overené pomocou predchádzajúcich pravidiel.

Zostáva len dúfať, že zavedenie nového spôsobu overovania nespôsobí taký chaos, aký sme videli na Twitteri. Tam si totiž za osem dolárov mohol profil overiť prakticky každý a vydávať sa napríklad za celebrity či oficiálne stránky rôznych nadnárodných spoločností, čo mnoho jedincov zneužilo na šírenie falošných správ.

Zdroj: Engadget.com

Prečítajte si tiež:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.