Nové algoritmy berú do úvahu informácie o tom, ako dlho čítate články alebo sledujete video.

Pravdepodobne viete, že vo výpise noviniek, v tzv. News Feede, sa vám na Facebooku zobrazujú informácie, ktoré vás zaujímajú. Sociálna sieť tento obsah generuje na základe toho, čo „lajkujete„, komentujete a zdieľate. Tento spôsob však nie je úplne presný, pretože ľudia často reagujú na pozitívne informácie a na tie negatívne nie. Neznamená to však, že by ich zlé správy nezaujímali.

Facebook preto upravil algoritmy, ktoré rozhodujú o tom, čo sa vám bude zobrazovať na nástenke. Najnovšie sa berie do úvahy aj to, ako dlho čítate alebo sledujete obsah, na ktorý ste klikli. Mobilná aplikácia Facebooku začne po otvorení nového odkazu (v rámci zabudovaného prehliadača) merať, ako dlho sa na danej stránke zdržíte. Weby, kde trávite viac času, sa budú zobrazovať vo vašom News Feede častejšie, tie, ktoré rýchlo zatvoríte, menej často.

Zobrazovanie príspevkov v News Feede je pomerne zložitá mágia. Do výpočtov vstupuje množstvo premenných a po novom ich bude ešte viac

Zobrazovanie príspevkov v News Feede je pomerne zložitá mágia. Do výpočtov vstupuje množstvo premenných a po novom ich bude ešte viac. Autor: TechCrunch

Sociálna sieť chce takýmto spôsobom bojovať najmä proti „senzačným“ nadpisom, ktorých jedinou úlohou je prinútiť používateľa, aby klikol na odkaz. Facebook sa taktiež snaží dosiahnuť väčšiu rôznorodosť a zobrazovať obsah z viacerých FB stránok. Na základe vášho správania potom prispôsobí ďalšie generovanie obsahu.

Nový algoritmus sa postupne aktivuje na všetkých používateľských profiloch. Tento proces potrvá niekoľko týždňov a ovplyvní súkromné FB profily a aj FB stránky.

Zdroj: TechCrunch

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit