Svoje plány však musel zatiaľ zatiaľ prerušiť, verejnosť bola evidentne proti.

Spoločnosť Meta, ktorá stojí za sociálnou sieťou Facebook, sa rozhodla v rámci sveta využiť údaje o svojich používateľoch na trénovanie vlastnej umelej inteligencie. Tá by sa mala podieľať na lepšom výbere správ vhodných pre konkrétneho používateľa a mala by tiež zaistiť presnejšie zacielenie reklamy.

Problém je v tom, že o tomto kroku svojich používateľov neinformovala. Využila pritom medzery v zákone a odvoláva sa na tzv. oprávnený záujem a potrebu zozbierania dát. V Európe však platí nariadenie GDPR o ochrane osobných informácií a takéto zbieranie dát o používateľoch nie je bez ich výslovného súhlasu možné.

Áno, dáta sú pre AI nevyhnutnou „potravou“, Meta ich plánuje využiť aj spätne už od roku 2007, ale o súhlas treba v Európe jednoducho požiadať. Meta na základe týchto dát plánuje vytrénovať celkom nový model umelej inteligencie. Využiť sa bude dať na Facebooku, ale aj na Instagrame. Hlavnou potrebou pre túto umelú inteligenciu budú fotografie a videá, ktoré sem používatelia umiestnili. Firma zatiaľ podrobne neuviedla, čo a ako chce využívať.

Na základe odporu na strane európskych používateľov Meta využívanie dát od používateľov na našom kontinente pozastavila a čaká sa, čo bude nasledovať. Rozhodnutie by malo byť známe o pol roka.

Zdroje: Facebook

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.