Facebook rozbehol nový nástroj pre novinárov.  Jeho cieľom bude povzbudiť novinárov ku kroku zdieľať články, či obsah z iných stránok priamo v tejto sociálnej sieti. Mediálny priemysel doteraz považoval Twitter za najlepšieho priateľa novinára, ktorý umožňoval zdieľať prácu novinárov a prinášalo to zaslúženú vyššiu sledovanosť.
signal_by_facebook_nowat
Facebook na čele s Markom Zuckerbergom sa snaží o to, aby novinári dostali niekoľko nástrojov aj na správu, vyhľadávanie  a distribúciu svojho obsahu v rámci tejto sociálnej siete. Posledným z týchto nástrojov, ktorý sa na Facebooku objavil vo štvrtok je Signal, ktorý má za úlohu pomôcť obsah nájsť, s filtrom pre vyhľadávanie. Disponuje aj možnosťou pripnutia obsahu z Facebooku a Instagramu na účely spravodajstva. Bežní používatelia nebudú mať prístup k funkcii na pridávanie článkov, či podobne. Budú môcť daný obsah čítať a taktiež ho hodnotiť, prípadne komentovať.

Podľa popisu stránky Signal umožňuje novinárom sledovať trendy na Facebooku a Instagrame, potom môžu jednoduchým obsahom daný obsah pripnúť do Signalu. Môžu taktiež sledovať, aké témy sú v trende a zobrazia sa im všetky články s takým obsahom, aký si zvolia.

signal_by_facebook2_nowatPodobnú funkciu má aj Twitter pod názvom Kurátor. Tweety je možné ľahko pripnúť, a teda sa správy skladali iba z linku, po kliknutí na Tweet link ste sa mohli presmerovať na danú stránku, či článok aj priamo na Twitteri. Facebook v tejto veci dúfa, že si získa ešte širšiu škálu novinárov, ktorí by dokázali zdieľať obsah a informovať tak používateľov o novinkách, či prinášať aktuálne správy.

Facebook sa vyjadril, že nový nástroj Signal beží na Media Solutions API, rovnako ako stránky ako CrowdTangle (ktorú mnohí používatelia v mediách používajú na sledovanie trendov obsahu) a Storyful – overovacie služby sociálnych-médií, ktorá je teraz vo vlastníctve News Corp. Nový prírastok pribudne aj k iným mediálnym nástrojom z ponuky giganta sociálnych sietí.

FB_nowatNástroj Mentions App bol doteraz od Facebooku považovaný za nástroj, ako mohli celebrity komunikovať so svojimi fanúšikmi a odpovedať im na rôzne otázky. Teda skupina s overenými profilmi mala prístup k tejto možnosti, medzi ktorými bolo aj mnoho novinárov, pre ktorých to ale nebolo určené. Mentions App bol pôvodne určený pre celebrity a známych športovcov. Tento nástroj Facebook rozšíril, respektíve povýšil aj na nástroj, ako môžu novinári ostať v interakcii so svojimi čitateľmi a taktiež s nimi zdieľať obsah.

Facebook v minulom roku prišiel aj s nástrojom Newswire, výber správ z rôznych zdrojov, ktorí obsah na sieti, ktorý je filtrovaný a overená editormi, ktorí pracujú pre Storyful. A potom sú tu ‘’Jednoduché’’ články, ktoré Facebook začal s partnermi, ako sú New York Times a Guardian, ktorí budú publikovať články priamo na mobilnú platformu siete.
Niet divu, že Facebook sa za posledné roky stal ťahúňom pre vyhľadávanie a zdieľanie správ. Posledný výskum zistil, že až 60 % používateľov našlo správy na tejto sociálnej sieti v porovnaní s Twitterom. Facebook tento rok prekonal aj métu viac ako miliardu používateľov online vrámci 24 hodinovej periódy.
Zdroj: fortune

Autor článku: Martin Chlebovec

Značky: