Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, čo všetko o nás sociálne siete vedia za celé roky ich používania?
Vzhľadom na to, že z miliónov ľudí po celom svete by bolo len minimum ochotné platiť za využívanie sociálnych sieti, tak tieto siete využívajú reklamu, ktorú zobrazujú svojim používateľom. Tá im generuje príjem, vďaka ktorému my môžeme zase využívať sieť bezplatne.
V súčasnej dobe je trend prispôsobovať reklamu každému používateľovi na mieru, aby bola čo najvyššia šanca, že používateľa zaujme a následne na ňu klikne. Vďaka čo najlepšiemu cieleniu reklamy si spoločnosti môžu vypýtať za ňu viac peňazí. Na to, aby však Facebook mohol reklamu čo najlepšie cieliť, musí zbierať množstvo informácií o každom používateľovi.
Medzi informáciami, ktoré Facebook o vás zbiera, si viete pozrieť napríklad váš vek, politickú orientáciu, operačný systém a prehliadač, ktorý používate, model vášho telefónu, či využívate najmä 3G alebo 4G internet, aký je váš rodinný stav, záľuby a desiatky ďalších informácií. Ak si však spomeniete na to, čo všetko ste Facebooku vedome odovzdali, tak zvyčajne skončíte maximálne pri dátume narodenia a rodinnom stave. Ostatné informácie však Facebook vygeneroval na základe toho, aké stránky sa vám páčia a ako reagujete na iné zobrazované reklamy.
Je teda zaujímavé, priam až desivé, čo všetko sa za celé roky o nás Facebook naučil, len aby dokázal čo najlepšie a najpresnejšie na nás zacieliť reklamu.
Ak vás zaujíma, čo všetko vie o vás Facebook, môžete si to jednoducho pozrieť vo Vašich reklamných preferenciách, v sekcii Vaše informácie v záložke Vaše kategórie.
Zdroj: The Next Web
Prečítajte si aj:
VIDEO: Microsoft a Facebook dokončili 160 Tbps podmorský optický kábel