Nový Fiat Grande Panda je oficiálne predstavený, čo potešilo množstvo fanúšikov tejto značky, predovšetkým tohto legendárneho modelu.
Samozrejme, už to nie je to maličké a kompaktné mini autíčko, ktoré bolo veľmi účinné aj v teréne, ale kompaktné SUV s dĺžkou 3990 mm (šírka 1760, výška 1570 mm). Nová Panda stojí na koncernovej platforme STLA Smart, ktorú využíva napríklad aj Citroen C3. Z pohľadu dizajnu je okamžite poznať, že hranatosť si nový model prevzal z vlastnej histórie, čo je nám sympatické.


Grande Panda bude dostupná s viacerými pohonnými jednotkami, presnejšie to bude čisto elektrická verzia s výkonom 83 kW a batériou s kapacitou 43 kWh. Pre nás zaujímavejšia, teda spaľovacia verzia, dostane do vienka 1.2-litrový benzínový 3-valec PureTech s výkonom 74 kW, ktorému bude pomáhať 21 kW elektromotor v 6-stupňovej dvoj-spojkovej prevodovke e-DCT. Veríme, že sa časom objaví aj verzia s pohonom oboch náprav 4xe, ktorá by oživila tento model ešte komplexnejším spôsobom.

Fiat Grande Panda ponúka relatívne dobrú technologickú výbavu, vrátane digitálneho prístrojového panela, hlavného 10,25“ displeja a pod., avšak, v základnej výbave vás expresne katapultuje o niekoľko rokov späť. Základný model, resp. jeho interiér je vyrobený bez akýchkoľvek skrášlení, Fiat proste zobral veľký stredový dotykový displej a nahradil ho veľkým plastovým krytom s držiakom na telefón a USB vstupmi.
Plná výbava verzus úplný základ


Okrem toho tu nájdete manuálne nastaviteľné spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, otváranie zadných okien klasickými kľukami (tzv. švihadlá), halogénové svetlomety a obutá bude na 16“ plechových diskoch. Ak by to bolo auto s pohonom všetkých kolies, tak by išlo o špeciálneho adepta na najlepšie malé farmárske auto. Realita je ale iná a v praxi je možné, že každý, kto si kúpi takúto „holú“ verziu to bude časom trošku ľutovať. Základ by mal mať cenovku začínajúcu okolo 18 000 eur, pričom lepšie vybavené verzie budú stáť okolo 19 000 eur a v prípade elektrickej verzie to bude aj viac ako 25 000 eur.
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: