Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Inovatívny nástroj zo Slovenska, ktorý  pomocou  dátovej analýzy a strojového učenia optimalizuje marketingovú stratégiu každého typu reklamy s ohľadom na maximálnu návratnosť vložených investícií.

To je webová aplikácia Forvio, ktorú v Košiciach vyvíjajú Andy Kozák a Tomáš Putnoky. Rast ich startupu a vstup na globálny trh teraz podporí investíciou vo výške 800-tisíc eur slovenský investičný fond Crowdberry Investment Management (skratka CBIM), ktorý sa zameriava na rozvoj domácich technologických talentov a firiem. Forvio chce vďaka investícii preraziť v globálnej konkurencii inovácií marketingovej analytiky. Konkurenčnou výhodou produktu je, že cieli na menších a stredných technologických, finančných či e-commerce hráčov, ale aj marketingové agentúry.

„Sme nesmierne vďační za túto investíciu aj všetku podporu of fondu Crowdberry. Tieto prostriedky nám významne pomôžu rozvíjať našu špičkovú platformu na analýzu marketingových dát a poskytovať tak firmám po celom svete prístup k technológiám, ktoré boli v minulosti dostupné len pre najväčšie globálne spoločnosti s miliardovými obratmi. Celý náš tím v Košiciach aktuálne pracuje na ďalších technologických vylepšeniach, ktoré už čoskoro integrujeme do našej platformy, hovorí Andy Kozák, spoluzakladateľ spoločnosti Forvio.

Celý marketingový mix firmy jednou ranou

Forvio predstavuje modernú generáciu marketingových nástrojov, ktoré dokážu merať a porovnávať výkonnosť všetkých online a offline marketingových kanálov s vysokou presnosťou. To všetko z jednej obrazovky a v reálnom čase. Vďaka tomu môže používateľ tejto platformy optimalizovať svoje marketingové aktivity na sociálnych sieťach, ako sú Facebook či Instagram, ale aj mimo internetu pri printových reklamách, bilbordoch, rádiách či televízii v rámci jedného nástroja. Výsledkom je prehľadná vizualizácia dát a návrh možného prerozdelenia celého marketingového rozpočtu firmy. Ten dokáže veľmi presne predpovedať umelá inteligencia vrátane návratnosti vynaložených finančných prostriedkov.

„Veríme, že investíciou do spoločnosti Forvio podporujeme platformu, ktorá v oblasti marketingovej analytiky skutočne mení pravidlá hry. Inovatívny prístup skúseného tímu vybudoval naozaj funkčný produkt, ktorý funguje na základe presných dát. Modeling marketingového mixu vnímame ako dôležitý nástroj marketingovej efektívnosti a optimalizácie, na ktorý sa zameriava čoraz viac firiem, potenciálnych klientov Forvia. Tešíme sa na ich ďalší rast, hovorí Michal Nešpor, partner spoločnosti Crowdberry.

Intuitívna integrácia s nástrojmi od internetového giganta Meta

Forvio nedávno získalo status Meta Business Partner a stalo sa tak súčasťou ekosystému globálneho giganta Meta, prevádzkujúceho populárne sociálne siete Facebook a Instagram. Okrem toho je možné nástroj of Forvio integrovať aj s Google Ads, Google Sheets a BigQuery, čím zabezpečuje hladký tok dát a umožňuje marketingovým tímom efektívne využívať ich existujúce ekosystémy.

Medzi klientov rýchlo rastúceho slovenského startupu už dnes patrí niekoľko najznámejších lokálnych aj zahraničných spoločností. Medzi najväčšie z nich patria Tatra Banka, Slovak Lines, Loopia Group, BioTechUSA či DNA Era. Okrem nich Forvio pomáha aj e-shopom Be Lenka a Scentbird či marketingovým agentúram, ako je košická Promiseo či bratislavský DataConcept.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.