Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Čo má spoločné marketing a psychológia?

Omnoho viac ako by ste si možno mysleli. Základom marketingu je predovšetkým pochopiť potreby cieľovej skupiny, porozumieť nákupnému správaniu a taktiež pracovať s emóciami, a toto všetko je založené práve na psychológii. Prinášame vám jednoduché tipy, ako využiť psychológiu pri marketingových aktivitách a vysvetlíme tiež, prečo fungujú.

Človek je bezpochyby rozumný tvor, avšak mnohé rozhodnutia stále robíme podvedome alebo pod veľkým vplyvom emócií. Hoci každý človek je unikátny, existujú určite vzorce správania, ktoré nielen marketingovým expertom umožňujú odhadnúť reakcie. Vďaka tomu, ako funguje ľudský mozog, je teda možné predvídať a do veľkej miery vnímanie aj ovplyvňovať, čo sa zíde aj vtedy, ak je vašim cieľom účinná marketingová stratégia. Zamerali sme sa na poznatky z psychológie, ktorým by mal venovať pozornosť nielen každý marketér.

Strach zo straty príležitosti

Kto by chcel dobrovoľne premeškať dobrý príležitosť? Strach zo straty príležitosti je niečo, čo v ľudskom mozgu zvyšuje aktivitu a pozornosť. Stretnúť sa môžete aj so skratkou FOMO, teda fear of missing out a v prípade, že takýto prvok vhodne zakomponujete do svojej kampane, zvýšite jej účinnosť. V praxi práve preto tak dobre funguje tovar predávaný s limitovaným počtom kusov, prípadne iba po obmedzený čas.

Marketingová stratégiaZdroj: elements.envato.com

Strach zo straty príležitosti funguje veľmi dobre v rôznych formách. V prípade, že sa napríklad spoliehate na e-mailový marketing, nezabudnite FOMO prvok spomenúť už v predmete e-mailového newslettera. 

Emócie ovplyvnené farbami

Nie je jedno, aké sfarbenie bude mať váš web, e-mailový newsletter či akýkoľvek iný marketingový materiál. Farby totiž ovplyvňujú vnímanie viac, ako by sme si možno chceli pripustiť a ani online priestor nie je výnimkou. Z pohľadu psychológie farieb môžeme uviesť, že červená farba podnecuje emócie a doslova vyzýva k akcii. Popri tom, zelená a modrá, sú zas považované za upokojujúce farby, pričom niektoré odtiene modrej zas vzbudzujú pocit oficiality a serióznosti. Pri marketingovej stratégii preto vždy stanovte aj to, aká bude jej farebnosť, teda s akými farbami budete pracovať.

Sociálny dôkaz

Viete prečo vám zubnú pastu odporúča v televíznej reklame známy stomatológ? Alebo prečo sú niektoré známe tváre spojené s konkrétnymi značkami? Je to z jednoduchého dôvodu, ľudia majú tendenciu dať na odporúčania odborníkov, prípadne skôr veria ľuďom, ktorí sú považovaní za úspešných. Suché vyhlásenia vám v rámci marketingovej stratégie, o tom, ktorá dekoratívna kozmetika je najlepšia, nemusia príliš fungovať. Ak ale k týmto istým vyhláseniam pridáte konkrétnu tvár a meno odborníka, hneď budú mať v očiach vášho publika úplne inú váhu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.