Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

E-mail marketing je milovaný aj nenávidený.

Ak túto aktivitu správne uchopíte, vybudujete si databázu e-mailov ľudí, ktorí majú záujem o vaše služby a môžete s nimi byť v pravidelnom kontakte. To samozrejme môžete aj komerčne využiť. A kým je e-mail marketing nenávidený? Najčastejšie tými, ktorí dostávajú do svojej schránky desiatky nerelevantných e-mailových ponúk denne. Nech už sa na e-mail marketing pozeráte akokoľvek, má za sebou bohatú históriu a čísla s ním súvisiace môžu byť cennou inšpiráciou aj pri rôznych iných marketingových aktivitách.

Prvý spam sa datuje do roku 1978

V roku 1978 nebolo ešte chýru ani slychu o internete, no aj napriek tomu sa práve do tohto roka datuje odoslanie prvého e-mailu, ktorý by sme dnes bez váhania označili ako spam. Správu propagujúcu spoločnosť Digital Equipment Corporation dostalo 400 príjemcov prostredníctvom Arpanetu a mnohých z nich poriadne pobúrila. V súčasnosti síce spam existuje aj ďalej, no s poctivým e-mail marketingom, ktorého základným východiskom je prepracovaná marketingová stratégia nemá prakticky nič spoločné.

Existuje správne načasovanie?

Hovorí sa, že najlepší čas na odoslanie e-mailov je zvyčajne v polovici týždňa, medzi 10:00 a 14:00. Takéto rady však neplatia univerzálne, pretože vždy záleží od toho, aká je vaša ponuka a čo chcete svojmu e-mailovému publiku povedať. Vždy preto otestujte rôzne časy a z vlastných skúseností zistite, aké časy odosielania vám prinášajú tie najlepšie výsledky.

Marketingové výsledkyZdroj: elements.envato.com
Marketingové výsledky

Máte len pár sekúnd…

O tom či príjemca otvorí e-mailovú správu, rovno ju vymaže, alebo v tom horšom prípade nahlási ako spam rozhoduje približne prvých 7 sekúnd. Presne toľko stačí na utvorenie prvého dojmu. Venujte preto čo najviac pozornosti predmetu a prvým slovám v ňom. Mimochodom, podľa odhadov zvyšuje používanie emojis v predmete e-mailu open rate až o zhruba polovicu. Nebojte sa preto trošku zaexperimentovať a osviežiť predmet e-mailu práve s emoji.

Značky: