Tento navigátor má šikovný 5-palcový displej, na prvý pohľad si však všimnete kameru v jeho zadnej časti.

Je to tak unikátny navigátor, ktorý v sebe kombinuje navigáciu aj funkcie kamery do auta.

DriveAssist obsahuje detailné mapy celej Európy, používateľ si spolu s prístrojom kupuje aj doživotnú aktualizáciu máp a príjem dopravných správ RDS-TMC. Po spojení so smartfónom máte aj predpoveď počasia, možnosť navigácie na ciele v okolí z aplikácií a tiež digitálne správy o doprave.

Držiak pre tento navigátor je vyhotovený tak, že kamera nemá problém s výhľadom

Držiak pre tento navigátor je vyhotovený tak, že kamera nemá problém s výhľadom

Jeho hlavnou odlišnosťou voči iným navigátorom je však integrovaná kamera. Tá je v zadnej časti prístroja, presne v jeho strede a sleduje situáciu na ceste. Pred použitím je výhodné nastaviť kameru tak, aby smerovala stredu cesty, na čo vás navigátor po jeho zapnutí upozorní.

Hlavne bezpečne

Navigátor s využitím tejto kamery poskytuje pre vodiča počas cesty dva typy nových upozornení – prekročenie jazdného pruhu (vpravo alebo vľavo) alebo nebezpečné priblíženie sa prednou časťou auta k prekážke – napr. k vozidlu pred vami. Okrem toho vás tento navigátor upozorní pri jazde po jednosmernej ulici v protismere. Zaujímavou je funkcia, ktorú oceníte pri státí v kolóne. DriveAssist vás upozorní po zastavení dopravy na to, že kolóna sa už pohla a nemusíte tak sledovať premávku pred vami sami. V mape pritom vidíte aj to, že sa blížite k zápche, prípadne vám navigátor navrhne možnosť zápche sa vyhnúť, ak sa tým ušetrí čas.

Varovanie pred cestou v protismere

Varovanie pred cestou v protismere

Varovanie pred prekročením jazdného pruhu. Žltý pás sa zobrazí sa na strane, kde ho prekračujete a ozve sa zvuk

Varovanie pred prekročením jazdného pruhu. Žltý pás sa zobrazí sa na strane, kde ho prekračujete a ozve sa zvuk

Varovanie pred zrážkou. Nastaviť sa dajú tri stupne citlivosti

Varovanie pred zrážkou. Nastaviť sa dajú tri stupne citlivosti

Varovania tiež obsahujú upozornenie na ostré zákruty, zníženie rýchlosti, železničné priecestia či prechod divej zveri – tieto však vychádzajú z údajov v navigačnom systéme a nie z kamery.

Vďaka prepojeniu so smartfónom cez Bluetooth môžete z navigátora urobiť hands-free súpravu. Po spojení so smartfónom a aplikáciou Smartphone Link si môžete na displeji navigátora nechať zobrazovať napr. SMS či e-maily. 5-palcový displej dobre reaguje na dotyky, pomocou pohybov dvoch prstov môžete v mape aj pohodlne zoomovať.

Vstavaná kamera pritom neustále nahráva vašu jazdu a automaticky ich ukladá na microSD kartu. Integrovaná kamerou zaznamenáva obraz v kvalite 1080p a tiež zaznamená zvuk. Spolu s obrazom sa zaznamenáva údaj o čase, polohe a rýchlosti. Pri náhlej zmene rýchlosti alebo otrasoch záznamy poznačí a zabráni ich premazaniu. Z údajov GPS pritom presne viete, kedy a kde presne došlo k udalosti. V zabudovanom prehrávači sa tak zobrazuje jednak zaznamenaný obraz, ale súčasne vidíte aj polohu automobilu na mape.

Takto sa dajú prehrávať zaznamenané trasy

Takto sa dajú prehrávať zaznamenané trasy

Kameru tiež môžete využiť na fotografovanie prípadnej havárie. Využíva sa aj pri finálnej fáza navigácie, kedy vám presne ukáže, kde sa nachádza váš cieľ – tzv. Garmin Real Vision. Keď sa približujete k vášmu cieľu, navigačná mapa sa prepne na kamerový záber a vaša destinácia je jasne označená šípkou.

So zabudovanou batériou máte 30 minút na navigáciu mimo auta, teda na pešo k finálnemu cieľu. Hmotnosť zariadenia je 191 gramov a kamera nevyčnieva z jeho tela. Navigátor sa dá teda pohodlne vložiť do vrecka.

A prečo nie smartfón v podobe navigátora, ale skutočný Garmin? Lebo v takomto špecializovanom prístroji sa nachádza citlivý GPS prijímač, ktorý poskytne navigáciu aj pri vysokých budovách alebo stromoch. Neostanete tak bez navigácie práve vtedy, keď ju najviac potrebujete. A navigátor od Garminu vám určite nebude padať z palubnej dosky.

Cena: 349,90 Eur
Zapožičal: Garmin

Tento článok vyšiel aj v tlačenom júlovo-augustovom vydaní TOUCHIT č. 6/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.