Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Iba pätina spoločností je z väčšej časti pripravená na požiadavky GDPR

 Spoločnosť GFI Software, dodávateľ riešení pre bezpečnosť podnikových sietí, uviedla, že podľa prieskumu, ktorý sa uskutočnil vo februári tohto roku medzi českými a slovenskými predajcami riešení GFI a Kerio, sú jedným z najväčších rizík v oblasti IT bezpečnosti v SMB firmách nechránené podnikové siete. Viac ako polovica predajcov registruje záujem o riešenie firewallu, ktoré je aktuálne po ochrane elektronickej pošty druhým najžiadanejším riešením.

Hlavné zistenia prieskumu GFI & Kerio:

  • 56 % SMB podnikov je ohrozovaných nechránenými podnikovými sieťami, 41 % neaktualizovaným softvérom, 26 % infikovanými webovými stránkami a 21 % používaním neautorizovaných prenosných médií (hlavne USB);
  • Dopyt po riešení firewallu aktuálne registruje 53 % predajcov riešení GFI a Kerio;
  • Spoločne so správou prístupu, šifrovaním dát a zabezpečením e-mailov patrí firewall k najčastejšie využívaným nástrojom na zaistenie požiadaviek GDPR;
  • Podľa predajcov je na požiadavky GDPR pripravených z väčšej časti iba 19 % firiem, 65 % skôr nie a 16 % ich zatiaľ vôbec nerieši. Stopercentne nie je pripravený na GDPR nikt

„Podľa nášho prieskumu patrí nedostatočná ochrana podnikových sietí k najväčším výzvam malých a stredne veľkých spoločností,“ povedal Zdeněk Bínek zodpovedný za predaj riešení GFI Software v ČR a na Slovensku. „Jej podcenenie je zdrojom významných bezpečnostných rizík pre podnikové dáta a chod celej spoločnosti, a od mája navyše tiež hrozba nedodržania predpisov GDPR. Zaistenie integrity podnikovej siete s využitím firewallu jednak významne posilňuje integritu siete a je zároveň jedným z nástrojov, ktoré pomáhajú zaistiť zhodu s predpismi.“

GFI Software ponúka v oblasti ochrany podnikových sietí riešenie Kerio Control, ktoré v sebe spája vlastnosti sieťového firewallu a smerovača, detekcie a prevencie útokov (IPS), antivírusovú ochranu, VPN, a filtrovanie webového obsahu a aplikácií. Na Slovensku sa medzi jeho najvýznamnejšie nasadenie radia napríklad pobočky McDonald’s či Trnavský kraj.