Na test sa nám do redakcie za sebou dostali dve autá – nová Octavia a nový Golf. Tieto autá z podstaty považujem za ideálne pre naše cesty. Sám jazdím na Golfe šiestej generácie a v minulosti som využíval Octaviu tretej generácie, takže možnosť šoférovať aspoň chvíľu nové modely bola určite potešujúca. Detailné informácie nájdete samozrejme na našom webe a nakoľko ma obe autá zaujali, tak len osobné postrehy.

Octavia 4 Ambition 2.0 TDI 85 kW

Octavia k nám prišla na test prvá, tak by som začal s ňou. Všeobecne ju považujem za úplne ideálne auto do slovenských podmienok. Hocikde ju opravia, ak sa pokazí a na naše cesty je ako stavaná. Nová generácia má podľa môjho názoru posunutý komfort jazdy a podvozok bol veľmi príjemne a pohodlne ladený. Presne takéto auto si predstavujem ako obchodník, ktorý ide na stretnutie. Auto veľmi dobre vyzerá (i keď záleží od výbavy, čo považujem za mínus) a veľmi pohodlne sa na nej aj jazdí.

Na test prišla vo verzii Ambition s 2 litrovým 85 kW TDI s manuálnou prevodovkou. Auto malo aj nejaké doplnky, ale zase bombastickú plnú výbavu to veru nemalo. Každopádne sa auto dá „doskladať“ do želaného efektu. Niekomu to vyhovuje, no ja si myslím, že plne vybaviť Octaviu je pomerne drahý špás a z ľudového auta sa zrazu stane nedostupný kus. Auto je veľmi priestranné, čo ho priam dokonale určuje do firmy, či rodiny. Mám malé dieťa a teda zbaliť sa do Golfa je niekedy celkom fuška, ale s Octaviou to nikdy problém nebol a nová generácia nie je výnimka. Priestorná autosedačka na zadnom sedadle bola ako odtiaľ a kočík v kufri sa priam stratil. Batožina na cestu by určite nebola problémom. Z obchodného hľadiska, naložiť plný kufor pracovnými materiálmi tiež nie je problém a pre tých, ktorí nosia aj nejaké tie vzorky tiež nebudú mať problém. Dokonca uvažujem aj nad tým, či má vôbec u Octavie zmysel riešiť kombi verziu.

600-litrový kufor v Škoda Octavia Ambition

600-litrový kufor v Škoda Octavia Ambition

Golf 8

Prvé, čo mi napadlo už pri predstavení tohto auta bolo, že by som ho chcel. Veľmi. Možno práve preto, že jedného mám, ale podľa mňa ak MINI je ikona, tak GOLF je kult. Jednoducho to auto má charakter, šmrnc aj keď prakticky v ničom nevyniká. Poďme ale na moje osobné dojmy. Auto som si otvoril a ako otec rodiny som ako prvé otvoril kufor. Super dvojité dno, ale kufor mi opticky prišiel menší aj ako ten v mojom Golfíku (i keď litrovo je väčší). Problém číslo jedna, a teda nastal hneď obrat myslenia. Toto bude skôr auto pre zábavu a pre toho chlapca, ktorý je v každom chlapovi 🙂

Auto sme na test mali vo výbave STYLE a na zadnej kapote eTSI veštil aj poriadnu zábavu. A skutočne bola. 1,5l TSI so 110 kW a DSG automatom bolo po Oktávke iné auto a napadlo mi ho zobrať prevetrať na Pezinskú babu. Auto bolo o poznanie tvrdšie ako Octavia a umožnilo aj športovejšiu jazdu. Je to síce vec výbavy a Octavia sa dá vybaviť podobne, ale pocit z jazdy na týchto dvoch autách je diametrálne iný. Golf krásne sedí na ceste a priam vyzýva na dynamický prejazd zákrutami. S autom bola zábava. Adaptívny tempomat, asistent pri zápchach, IQ svetlá, pekný interiér, všetko spolu hrá a ladí, proste GOLF. Určite aj auto pre rodinu, ale skôr s jedným väčším dieťaťom alebo pre jednotlivcov či páry. Do rodiny by to už z rodiny GOLF chcelo kombi verziu. Do firmy si ho tiež viem predstaviť, najmä ak nie je veľa služobných ciest s viacerými ľuďmi v aute a nie veľa tovarom.

Tak GOLF či OCTAVIA?

Podľa môjho názoru OCTAVIA ako rozumová voľba s veľkým kufrom a GOLF ako voľba srdcom, respektíve ako druhé auto do rodiny. Myslím si, že je to aj tak o preferenciách a každý vie, čo potrebuje a určite sú tu aj iné značky, ale o tom som teraz nechcel polemizovať. Vaše názory nás zaujímajú, tak dajte vedieť, čo si myslíte vy.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.