Pri tak veľkom množstve aplikácií, ktoré sa nachádzajú v Obchode Play, sa niekdy nevieme správne rozhodnúť, ktorú si vybrať.

Pri voľne dostupných aplikáciách je to jednoduché. Vyskúšate si ju a pokiaľ nesplní vaše očakávania, jednoducho ju zmažete. Pri platených aplikáciách existuje možnosť si ju po zaplatení vyskúšať, ale tento spôsob nebol intuitívny a pravdepodobne sa stávalo, že používatelia nevedeli o možnosti vrátenia platby a zrazu mali zaplatenú aplikáciu, ktorú ani nechceli.

Od 28. marca Google aktualizuje pravidlá pre vrátenie platby pre obyvateľov EU. Mali by byť aj prehľadnejšie. Postupom času ako sa pravidlá menili, vznikla 48 hodinová lehota pre vrátenie peňazí. V tejto ochrannej lehote, ak nie ste s aplikáciou spokojní, môžete kontaktovať Google pre vrátenie platby. Po uplynutí 48 hodín môžete skúsiť šťastie a kontaktovať priamo vývojára aplikácie, kde môžete natrafiť na zamietnutie žiadosti.  

Od včera sa začínajú aplikovať zmeny pre obyvateľov EÚ, ktoré budú platiť iba pre platby vykonané po tomto termíne. Tak ako v minulosti, stále platia 2 hodiny pre bezproblémové stornovanie platby za platenú aplikáciu. Po dvoch hodinách sa ale veci začínajú trochu komplikovať. Je potrebné postupovať presne podľa inštrukcií, ktoré nájdete v tomto linku.

Podľa pravidiel EÚ existuje 14 dňová ochranná lehota pre vrátenie tovaru, alebo služby, ktorú si objednáte online. Sú aj v tomto prípade výnimky, na ktoré sa táto lehota nevzťahuje. Ide predovšetkým o upravený softvér, na ktorý sa po nainštalovaní a otvorení nevzťahuje ochranná lehota dokonca ani 2 hodín pre vrátenie peňazí. Rovnaké pravidlá sa uplatňujú aj pri predplatenom obsahu s pravidelnou mesačnou platbou.

Pre jednu aplikáciu môžete využiť iba jedno vrátenie. Vrátenie peňazí trvá v rozmedzí 1 – 30 dní, v závislosti od platby za danú službu, alebo obsah.

V nových pravidlách spoločnosti Google budete môcť využiť aplikovanie 14 dňovej možnosti vrátenia peňazí aj napríklad pri predplatenom cloudovom priestore, ako službe, ktorú ste si zaplatili cez Obchod Play. Po 14 dňoch nárok zaniká, ale existujú výnimky. Ku svojim peniazom sa viete dostať v prípade poškodenej, alebo nedostupnej služby.

Podrobnosti ohľadne tejto problematiky nájdete v zdrojovom článku.

zdroj: google

Prečítajte si aj:

App Store dosiahol počas Novoročného dňa rekordné nákupy v hodnote 300 miliónov dolárov

Značky: