Ochrana pred sledovaním je pre veľkú skupinu používateľov už aktívna.
Ide o 1 % používateľov, ktorí majú prostredníctvom prehliadača Google Chrome zvýšenú ochranu pred cookies tretích strán. O tejto iniciatíve sme informovali už skôr a Google má svoj vlastný projekt s názvom The Privacy Sandbox. Od 4. januára odštartoval projekt pre obmedzené množstvo používateľov. Tí budú lepšie chránení voči sledovaniu prostredníctvom pohybu na rôznych webových stránkach.
Používatelia, ktorí budú mať takúto rozšírenú ochranu v prvej vlne, budú upozornení prostredníctvom oznamu z webového prehliadača. Vzhľadom na to, že Chrome má výrazné postavenie na trhu, bude sa táto zmena týkať približne 30 miliónov používateľov. Neznamená to však, že sa o používateľoch prestanú vytvárať dáta a stránky si nebudú ukladať niektoré vlastnosti alebo nastavenia prostredníctvom browsera. Znamená to však, že dáta používateľa, ktoré zanechá na rôznych stránkach, nebudú krížom krážom kolovať prostredníctvom iných webov a tie z nich nebudú priamo ťažiť.
Ako sme informovali aj v tomto príspevku, Google je reklamná spoločnosť a inzerentov potrebuje. Naopak, inzerenti potrebujú Google, a tak je tu vzájomná symbióza. Používateľom by reklamy v zásade neprekážali, no ich invazívne používanie ohrozuje nielen súkromie používateľov, ale zvyšuje aj systémové nároky na zobrazenie takejto stránky. A nakoniec treba uviesť, že reklamy sú niekedy príliš otravné. Aj napriek tomu, že z uvedených informácií by mal Google vyjsť ako víťaz v oblasti ochrany súkromia používateľov, nemusí to tak celkom byť.
Systém má byť menej invazívny, no všetky údaje a ich spracovanie bude priamo v rámci tohto reklamného giganta. Ten hovorí, že nastavenia alebo iné dáta používateľov bude uchovávať 3 týždne. Projekt upútal pozornosť regulačných orgánov, a to práve kvôli obavám, že vďaka tejto zmene sa Google stane ešte dominantnejším na trhu s reklamou.
Ide o testovaciu fázu a najbližšie nasadenie pre všetkých používateľov očakávame až v druhej polovici tohto roka. Zatiaľ však uvidíme, ako sa bude systému dariť a aké budú nároky na tvorcov webu, ktorí sa budú musieť prispôsobiť a takisto bude dôležitý aj názor regulačných orgánov, ktoré túto scénu sledujú.
Zdroj: Google
Prečítajte si aj: