Google má v súčasnosti dve navigačné aplikácie, okrem Waze sú to jej známe Mapy.

Spoločnosť Google prepúšťa časť zamestnancov svojej dcérskej firmy Waze, ako informovala v utorok (27. 6.) televízia CNBC. Internetový gigant totiž presúva Waze na svoj reklamný systém. Táto zmena bude podľa Chrisa Phillipsa, viceprezidenta a generálneho riaditeľa Geo divízie spoločnosti Google, znamenať zníženie počtu zamestnancov Waze v oblasti predaja, marketingu, prevádzky a analytiky.

Waze má v súčasnosti viac ako 500 zamestnancov a zatiaľ nie je jasné, akého počtu z nich sa prepúšťanie dotkne. To, že k nemu dôjde, potvrdila však aj priamo firma Waze vo vyhlásení pre portál The Verge.

Caroline Bourdeau, vedúca oddelenia PR spoločnosti Waze, uviedla, že v záujme vytvorenia lepšej a plynulejšej dlhodobej skúsenosti pre inzerentov začali s prechodom existujúceho reklamného systému Waze na technológiu Google Ads.

K prepúšťaniu dochádza len niekoľko mesiacov po tom, keď spoločnosť Google oznámila, že Waze zaradí do tímu Geo, teda divízie, ktorá zahŕňa produkty ako Mapy Google, Google Earth a Street View. V tom čase ale spoločnosť Google neplánovala v rámci tejto zmeny prepúšťanie, uviedol denník The Wall Street Journal.

Otázne je, čo budú tieto zmeny znamenať pre budúcnosť Waze ako samostatnej navigačnej platformy. Spoločnosť Google ju kúpila ešte v roku 2013 za 1,3 miliardy dolárov, keď mala takmer 50-miliónovú základňu používateľov. Dnes ich má okolo 140 miliónov.

Niektoré funkcie z Waze síce spoločnosť Google zakomponovala do svojich Máp, ale navigácia naďalej mohla fungovať ako samostatný projekt. Je možné, že tento model po desaťročí v Google prehodnotili a Waze svoju nezávislosť úplne stratí.

Zdroj: CNBC.com, The Verge, Wsj.com

Prečítajte si tiež:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.