Po nedávnom škandále s VPN Facebooku sa ukázalo, že aj Google zneužil rovnakú backdoorovú platformu Applu.
Tá slúžila na zhromažďovanie používateľských údajov od používateľov, mladších ako trinásť rokov. Podobne, ako v prípade aplikácie Facebook (Facebook Research), tak aj aplikácia spoločnosti Google (Screenwise Meter), používa certifikát spoločnosti Apple, ktorý je určený na distribúciu aplikácií určených pre zamestnancov. Týmto spôsobom sa má obísť App Store a získať prístup k bohatej zásobe používateľských údajov.
Po stiahnutí aplikácie, používatelia dokončia prieskum a následne je im zaslaný špeciálny kód, ktorý im umožní prevziať VPN aplikáciu, založenú na certifikáte Enterprise. Tá sa potom použije na monitorovanie všetkých aplikácií, ako aj využívania internetu. S cieľom prinútiť používateľov spolupracovať, Screenwise meter ponúka darčekové karty, výmenou za ich údaje.
Aplikácia bola prvýkrát spustená v roku 2012, ale ako to zdôrazňuje portál TechCrunch, bola neskôr rebrandovaná ako súčasť širších programov Cross Media Panel a Google Rewards.
Rovnako, ako v už zaniknutej aplikácii na vyhľadávanie vo Facebooku, Screenwise Meter bol pôvodne dostupný používateľom mladším ako trinásť rokov, hoci spoločnosť Google neskôr zmenila vekovú hranicu na osemnásť a viac rokov. Avšak maloletí sa môžu stále zúčastňovať programu v rovnakej skupine ako ostatní, ktorí splnili vekovú požiadavku.
Ak nič iné, Google bol prinajmenšom o niečo transparentnejší ako Facebook, keď prišiel vysvetliť, čo robí s jeho VPN trackerom. Po prešetrení celého incidentu, spoločnosť Google oznámila, že aplikáciu Screenwise Meter pre iOS vypne a ubezpečuje používateľov, že nemá prístup k ich šifrovaným údajom. Ďalej dodáva, že aplikáciu je stále možné stiahnuť a jej používanie je úplne dobrovoľné.
Zdroj: PhoneArena
Prečítajte si aj: