20.ročník bratislavského maratónu je úspešne odbehnutý. ČSOB Finančná skupina je jeho generálnym partnerom už 18 rokov.
Tento rok účastníkov neodradili ani prízemné mrazy so studeným vetrom. Nad očakávania organizátorov sa zapojil rekordný počet bežcov a bežkýň. V rôznych kategóriách si svoju trasu odbehlo, odkráčalo, a v najmladších kategóriách i odplazilo spolu 17 tisíc účastníkov z rôznych kútov Slovenska i rôznych kútov sveta. Populárne športové podujatie sa už druhý rok po sebe nesie v duchu myšlienky férovosti a tolerancie voči nevidiacim a slabozrakým.
“Tiež sme týmto chceli podporiť nevyhnutnú väčšiu mieru tolerancie v rámci celej spoločnosti, ktorá v našej polarizovanej krajine veľmi chýba. Priznám sa, že to vnímam pomerne citlivo, nie je mi to jedno, ako sa naša krajina mení, o to viac mám radosť z pohľadu na vás a z tej energie pred štartom, ktorá ma nenormálne nabíja,“ povedal generálny riaditeľ ČSOB Daniel Kollár, ktorý sa v nedeľu spolu s ďalšími členmi predstavenstva aktívne zapojil do polmaratónskej štafety.
ČSOB Bratislava Marathon aj tento rok zdôraznil, že beh je pre všetkých, ktorí bežať chcú. Pretože beh cítime všetci rovnako. Bez ohľadu na rýchlosť, dĺžku trate či podaný výkon. Do víkendového maratónu sa zapojili ľudia bez rozdielu, aj tí, ktorých život pre zrakové znevýhodnenie nepostavil na rovnakú štartovaciu čiaru. Hrdinský výkon predviedol aj azda najznámejší slovenský nevidiaci bežec Pavol Kéri.
Počas celého víkendu si na bratislavskom nábreží účastníci mohli vyskúšať, aké je vcítiť sa do kože človeka, ktorý nevidí, okúsiť jeho výzvy každodenného života, napríklad čítať Braillovo písmo, ale aj prejsť športovú dráhu bez možnosti vidieť.
Tohtoročný jubilejný 20. ročník bratislavského maratónu sprevádzala unikátna kampaň, ktorej cieľom bolo vzdať hold práve nevidiacim a slabozrakým. Nemala vizuálnu podobu, no bolo ju dobre počuť. Cez audiokomentáre sprostredkovala autentickú skúsenosť zo života ľudí so zrakovým obmedzením. Na jej realizácii sa podieľal profesionálny komentátor televízneho vysielania PhDr. Alexander Gerič a odborným garantom kvality bola Únia nevidiacich a slabozrakých.
“Lebo beh cítime všetci rovnako. Bez ohľadu na to, kto má aké tenisky, či máte to šťastie byť úplne zdraví alebo nie a napriek tomu sa nepozeráte na výhovorky a prekonávate svoje limity. Ste pre mňa veľkou inšpiráciou a som rád, že tu s vami môžem byť”, dodal Daniel Kollár, keď odovzdal Únii nevidiacich a slabozrakým šek na sumu 10 000€.
Ľudí so zrakovým znevýhodnením počas maratónu podporili aj samotní bežci či fanúšikovia, a to zakúpením symbolickej modrej stužky, ktorú si uviazali na viditeľné miesto. Práve pomocou takejto šnúrky sú nevidiaci a slabozrakí bežci a bežkyne spojení so svojím navigátorom, ktorého potrebujú počas behu. Výťažok smeroval únii, ktorá nevidiacich a slabozrakých zastrešuje.
Audiokampaňou a finančným výťažkom sa ale podpora nevidiacich nekončí. Cez sociálne siete bude ČSOB uverejňovať náučné videá o potrebách ľudí so zrakovým znevýhodnením a o tom, ako sa k nim rešpektujúco správať v bežnom živote.