Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Home Credit výrazne rozširuje sieť prevádzok

Aj v dobe, kedy si čoraz viac Slovákov vybavuje pôžičky prostredníctvom internetu či mobilných aplikácií, je tu stále množstvo takých, ktorí si vyžadujú kamenné prevádzky. Až 43 percent opýtaných v prieskume uvádza existenciu pobočky finančnej inštitúcie ako jeden z pilierov jej dôveryhodnosti. Podobne to vnímajú aj ľudia, ktorí majú skúsenosť s nejakou pôžičkou, v susednej českej republike. Vyplýva to z dát spoločnosti Home Credit.

V súčasnosti množstvo spoločností presúva svoje aktivity na internet a kamenných pobočiek sa postupne zbavujú. Na druhej strane sa však ukazuje, že aj napriek čoraz väčšiemu rozmachu online služieb, klasické prevádzky majú stále svoje opodstatnenie. Prieskum na vzorke 800 respondentov realizovaný pre spoločnosť Home Credit* preukázal, že ľudia stále potrebujú, aby finančné inštitúcie, kde si majú požičať peniaze, disponovali aj kamennými pobočkami. Až 43 percent respondentov uviedlo existenciu pobočky, teda fyzického miesta pre osobný kontakt, ako jeden z pilierov dôveryhodnosti.

„Nejde ani tak o možnosť vybaviť si pôžičku na pobočke, keďže pre väčšinu je už preferované online riešenie, ako o možnosť ísť si niekam po radu, keď sa náhodou niečo nepodarí alebo sa vyskytnú nejaké komplikácie. Z odpovedí respondentov je zrejmé, že v reálnom živote by na pobočku išli len zriedka, ale je pre nich psychicky dôležité vedieť, že majú kam ísť,“ približuje Milan Cáder, riaditeľ divízie Produkty a Marketing zo spoločnosti Home Credit.

Napríklad viaceré veľké banky výrazne znižujú počet svojich pobočiek, ale žiadna z tých, ktoré ich mali, ich nezrušila úplne. Skúsenosti z pôsobenia Home Creditu, jedného z lídrov na trhu bezpečných nebankových úverov na Slovensku i v Českej republike, ukazujú, že ešte pred niekoľkými rokmi väčšinu úverov poskytovali telefonicky a prostredníctvom obchodných partnerov. Dnes ponúkajú produkty plne online, vrátane konsolidácie pôžičiek a množstvo  klientov si spravuje svoje finančné produkty v mobilnej aplikácii. Napriek tomu existuje značný počet ľudí, ktorí uprednostňujú osobný kontakt.

Spoločnosť Home Credit v najbližších týždňoch výrazne rozšíri svoju pobočkovú sieť. K súčasne existujúcim jedenástim pobočkám na Slovensku pribudnú čoskoro ďalšie štyri – v marci v Michalovciach a v Prievidzi, v apríli v Lučeneci a v máji v Nových Zámkoch. Svoju pobočkovú sieť Home Credit rozbieha aj v Česku, kde čoskoro otvorí prvé pobočky v Ostrave a Opave, o mesiac potom v Olomouci a Zlíne.   

Nielen výsledky prieskumu, ale aj reálne poznatky z praxe svedčia o tom, že niektorí ľudia chcú mať k dispozícii aj nejaké fyzické miesto – pobočku, ktorému dôverujú viac ako online priestoru alebo telefonickej linke.

„Sme si vedomí, že možno ideme trochu proti trendu, no snažíme sa dosiahnuť ešte vyššiu spokojnosť zákazníkov. Na Slovensku, kde tento rok otvárame  ďalšie pobočky, máme takmer 10-ročné skúsenosti. Výsledky nám ukazujú, že niektorí klienti uprednostňujú osobný kontakt a opakovane sa vracajú do pobočiek. Každá pobočka obslúži približne 500 klientov mesačne. Naše pobočky sú na dostupných miestach, otvárame ich zväčša v obchodných centrách. Viacerí oceňujú, že si tu môžu svoje otázky prebrať osobne, a to do úplných detailov. Prichádzajú predovšetkým zákazníci, ktorí nie sú často až tak technicky zdatní a preto im viac vyhovuje osobná komunikácia,“ dodáva Milan Cáder.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.