Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Česká nezisková organizácia Člověk v tísni priniesla nové výsledky jesenného Indexu zodpovedného úverovania, ktorý je zameraný na neúčelové spotrebiteľské úvery s pravidelnými splátkami.

Home Credit sa v rebríčku v susednej Českej republike umiestnil na delenom prvom mieste spolu s Air Bank a Českou spořitelnou. Dlhodobo tak potvrdzuje, že dokáže svojimi produktmi konkurovať aj bankovým domom a prinášať svojim klientom férovú nebankovú alternatívu. V prieskume bolo hodnotených 30 spotrebiteľských úverov pomocou 14 parametrov. Český a slovenský Home Credit fungujú na identických princípoch, majú väčšinu rovnakých produktov a taktiež spoločné vedenie spoločnosti.     

Najvyšší počet bodov (92) dosiahol Home Credit spolu s Air Bank a Českou spořitelnou. Na štyri hviezdy, ktoré podľa Člověka v tísni znamenajú prijateľnú cenu, zrozumiteľné informácie a korektné obchodné podmienky, sa dostalo 8 spoločností.

„Home Credit sa umiestnil tentoraz na najvyššej priečke v hodnotení Člověka v tísni. Dokazuje tak, že jeho pôžička je férovým, bezpečným a stabilným produktom na trhu nebankových spotrebiteľských úverov, ale tiež výrazným spôsobom konkuruje bankovým produktom. Ako ukazuje prieskum, stále je tu priestor na kultiváciu trhu, o ktorú sa v Home Credite neustále snažíme,“ uvádza Luděk Jírů, generálny riaditeľ spoločnosti Home Credit ČR a SR.

V súhrne všetkých ukazovateľov dosiahol Home Credit najvyšší počet bodov a Člověk v tísni u neho ocenil predovšetkým úroveň jeho webových stránok s funkčnou úverovou kalkulačkou a vzorom zmluvy. Klient tu tiež ľahko vyhľadá limit úrokovej sadzby, informácie o nákladoch pri omeškaní, ktoré sú dostatočne konkrétne. Zároveň vyzdvihuje fakt, že je na webe veľmi dobre spracované odporúčanie, ako postupovať pri problémoch so splácaním. Ďalej kladne v prípade  Home Creditu hodnotil, že nepredlžuje štandardné premlčacie lehoty a nevymáha premlčané pohľadávky a úveruschopnosť svojich klientov starostlivo preveruje v dostupných registroch.              

Člověk v tísni sledoval náklady na „modelový“ príklad, ktorým je úver vo výške 50 000 českých korún. Okrem úrokovej sadzby hodnotil náklady, ktoré sa účtujú pri omeškaní splácania, aké sú náklady na upomienky a aký je zmluvný úrok v prípade predčasného ukončenia úverovej zmluvy. Súčasťou hodnotenia boli aj faktory, ktoré ovplyvňujú transparentnosť transakcie a pomáhajú klientom lepšie sa v nastavení produktu orientovať. Do tejto kategórie patria napríklad úverové kalkulačky spoločne s dobre dohľadateľným údajom o maximálnej úrokovej sadzbe. Súčasťou klientsky ústretového prostredia sú aj informácie pre klientov, ako postupovať pri problémoch so splácaním úverov a tiež, či majú spoločnosti na webových stránkach k dispozícii zmluvné vzory. Člověk v tísni si všímal aj to, že niektoré spoločnosti predlžujú trojročnú premlčaciu lehotu. Ďalej skúmal, či spoločnosti nazerajú do dostupných registrov, prípadne, kde hľadajú ďalšie informácie.

Člověk v tísni upozorňuje, že niektoré pôžičky sa môžu preplatiť až trojnásobne. Zároveň tiež odporúča, že ak ľuďom nestačia peniaze pokrytie výdavkov, aby si najskôr overili, či nemajú nárok na príspevok na bývanie alebo inú pomoc od štátu, než siahnu po pôžičke. Index pomáha ľuďom orientovať sa na úverovom trhu a vyberať si len z tých spoločností, ktoré nazbierali najvyšší počet hviezdičiek,“ dodáva Miroslav Zborovský, ombudsman klientov Home Credit.

V Indexe zodpovedného úverovania Člověk v tísni pravidelne monitoruje ponuku spotrebiteľských úverov a zverejňuje svoje prieskumy o spotrebiteľských pôžičkách a malých pôžičkách.

Kompletný prehľad výsledkov nájdete tu: https://www.clovekvtisni.cz/pujcka-s-neprijemnym-prekvapenim-na-konci-clovek-v-tisni-vydava-novy-index-odpovedneho-uverovani-10895gp

Značky: