Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Home Credit spustil inovatívny technologický prvok v oblasti splátkového predaja priamo v kamenných predajniach. Táto inovácia spočíva v tom, že si zákazník pri nákupe na splátky vybaví pomocou QR kódu pôžičku priamo s Home Creditom a nemusí tak zdieľať svoje osobné informácie s predajcom. Home Credit tento úplne nový proces schvaľovania úverov nazval „POS samoobsluha“. Hlavnými atribútmi novej služby sú jednoduchosť, diskrétnosť a úspora času. Samoobsluhu bude postupne zavádzať u všetkých svojich partnerov v kamenných predajniach.

Celý proces funguje tak, že si klient v predajni vyberie tovar a pokiaľ ho chce kúpiť na splátky, predajca zadá do systému iba popis produktu a jeho cenu a vytvorí QR kód pre zákazníka. Ostatné je už na zákazníkovi, ktorý teda nemusí zdieľať svoje osobné údaje s predajcom a jednoducho vyplní iba niekoľko údajov vo svojom mobilnom telefóne.

Proces sa líši u už existujúceho klienta Home Creditu a nového zákazníka. Ten existujúci si vo svojom telefóne načíta QR kód a nastaví si splátky, vyplní niekoľko údajov na jeho identifikovanie a kontakty. Na telefónne číslo je mu potom zaslaný kód a po vyplnení sa mu na displeji mobilného zariadenia ihneď ukáže, či mu Home Credit splátky schválil. Ďalší zaslaný kód v SMS už slúži na podpis zmluvy. Po schválení žiadosti dostane na telefónne číslo heslo, ktoré oznámi predajcovi. Ten potom iba vyhľadá objednávku, zadá heslo a vydá zákazníkovi tovar. To všetko prebehne v predajni doslova pri čakaní v rade pri pokladni.

V prípade nového klienta je proces o niečo dlhší. Najprv príde k overeniu identity zákazníka pomocou dokladov, kde vyplní svoje osobné údaje v online dotazníku, následne zadáva aj ďalšie informácie, napríklad svoje príjmy a pravidelné mesačné výdavky. Pokiaľ mu Home Credit schváli zmluvu, uzatvára ju zase pomocou SMS kódov. Dokončenie celého procesu je potom rovnaké ako u existujúceho klienta.

„Samoobsluha prinesie odľahčenie na strane predajcov, zároveň je maximálne diskrétna, rýchla a pohodlná. Už počas prázdnin sa nám podarilo zaviesť službu v stovkách predajní,“ uvádza Marek Tomčík, obchodný riaditeľ spoločnosti Home Credit ČR a SR. Home Credit tak opäť prichádza s technologickou inováciou, aby zjednodušil zákazníkovi celý proces schvaľovania úveru a zároveň mu ponúkol väčšiu diskrétnosť a bezpečnosť. Využíva metódu digitálneho overenia totožnosti v rámci on-line splátkového predaja a pri on-line dojednávaní Flexibilnej pôžičky. V Slovenskej republike už samoobsluha funguje v predajniach NAY, HECHT, Samsung Galéria, iSTYLE, m:zone a iStores a rozširuje sa do ďalších partnerských obchodov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.