Zatiaľ len v Číne. Firma tak kapitalizuje na popularite svojej platformy Viveport a chce podchytiť nových zákazníkov.
Nalejme si čistého vína – virtuálna realita je dnes príliš drahý špás s príliš malým využitím na to, aby dokázala presvedčiť bežného používateľa do niekoľkostoeurovej investície do poriadneho headsetu. Rozdrobenosť trhu a málo skutočne kvalitného obsahu len zhoršujú situáciu.
HTC má svoju platformu na dodávanie obsahu, známu ako Viveport. Ale majiteľov HTC Vive je relatívne málo, len okolo 150 000 – a z nich nie každý má záujem o obsah z Viveportu, mnoho hráčov sa uspokojí s hrami zo Steamu.
Preto HTC spúšťa v Číne mobilnú aplikáciu Viveport M. Priblíži ľuďom, ktorí nemôžu alebo nechcú investovať do „poriadneho“ headsetu svet virtuálnej reality a kvalitný obsah z ich platformy. Viveport M spolupracuje s Google Cardboard a vďaka prakticky nulovým počiatočným nákladom bude fungovať ako vstupenka do sveta VR. HTC má v rukáve aj šikovný trik ako ľudí uzamknút do svojho ekosystému – ak si zákazníci stiahnu dva tituly z ponuky (z toho aspoň jeden platený) do 20. novembra, zadarmo im pošle Cardboard okuliare s potlačou HTC Vive.
Čína je domovom firmy HTC a zároveň vďaka prepracovanému systému mobilných platieb a extrémnej saturácii trhu s mobilmi aj vhodným trhom pre spustenie Viveport M. Prinútiť ľudí investovať do svojho rozvíjajúceho sa ekosystému je šikovný trik, ktorý spomalí odliv zákazníkov aj v prípade, že by na trh prišla nová a lepšia konkurencia.
Zdroj: Tom’s Hardware